luieremmer of niet?

Hallo allemaal!

Tja, in afwachting van onze kleine smurf, heb ik eigenlijk alles wel lang en breed klaar. Het enige wat we nog niet hebben, is iets om de luiers in te doen.....
Zelf dacht ik altijd dat ik ze wel gewoon in een vuilnisbak kon gooien en dan per zoveel dagen kunnen legen (we hebben hier alleen geen Kliko, maar van die ondergrondse opvangbakken aan het eind van de straat).
Maar nu spreek ik steeds meer mensen die zeggen dat dat toch gaat stinken. Daarom mijn vraag: wel of geen luieremmer/luiersysteem en zo ja, welke??
Bedankt!
Groetjes,

NathalieMS
(39w+1)

Wij hebben hier drie systemen gehad en uiteindelijk zijn we uitgekomen op de ouderwetse luieremmer.

Eerst hadden we de nappy wrapper. Die koop je voor ongeveer 40 euro. Je moet er echter ook nog cassettes bij kopen en die zijn loeiduur. Met een kindje die ook nog naar de opvang gaat, valt het nog wel wat mee, maar met twee vlogen de cassettes er door heen. Bovendien ging het afsluitmechanisme stuk en zaten we nog met de lucht.

Daarna zijn we over gegaan op de diaper champ, waar je gewone vuilniszakken kunt gebruiken. Op zich prima luchtdicht verpakt, behalve als je dat ding open deed. Dan had je toch altijd weer die luierlucht. En aangezien dat ding nogal eens open gaat...

Uiteindelijk werd het toch de luieremmer. Die staat in de garage en alle luiers gaan er in. Als het zakje vol is, brengen we het naar de know waste container (bij de creche), een luierrecycle project, waar onze gemeente aan mee doet. Natuurlijk ruikt het wel een beetje, maar dit is voor ons de beste en goedkoopste manier gebleken.

Groetjes,
Lotje

Hoi,

Ook bij deze, de vierde, hebben we weer een gewone ouderwetse
luieremmer gekocht. Ideaal en niet zo duur. Even zoeken naar grotere
pedaalemmerzakken en hopla. Tja het stinkt af en toe, maar hij is snel
vol dus word veel verschoond haha.

Eventueel kun je poepluiers direkt in de grijze bak doen, dat scheelt een hoop stank haha.

Groetjes,

Vanessa 22,5 van de vierde

hallo ik zou het zeker niet doen. Die emmer is inderdaad duur en andere emmers staan er te stinken. Je kunt beter de luiers meteen in een zakje doen en weggooien. Ik denk dat dat nog het beste is.

Niet zo goed voor het milieu, maar wel lekker fris. Die zakjes koop je gewoon bij de etos of zo.

groetjes
talke

hoi, wij hadden idd ook eerst een systeem met speciale zakkencassette maar idd je betaald je blauw aan de cassette's en die van mij ging ook nog eens uit het assortiment dus dan zit je. daarna gewone pedaalemmer emmer gekocht en die leeg ik regelmatig.

groetjes linda

we hebben de de diaper champ en die bevalt ideaal wij verschonen deze om de 3-4 dagen en dan ruiken we niets (behalve als de kleine een stinkerd heeft haha en nog niet in de diaper champ ligt.

Voordeel is, lekker snel je luier weggewerkt, kunnen normale zakken in (dus geen dure casettes) ik zou alleen geen groot formaat kopen want je verschoont hem tcoh met 3-4 dagen.. wij doen beetje waspoeder erin dus voorlopig ruiken we zelfs met de ergste luiers alleen waspoeder en zwitsal op het kamertje..

hi,
wij hebben een luieremmer van bebecomfort. de poepluiers gaan in een plastic zakje en meteen de kliko in. de plasluiers kunnen gewoon in de (redelijk afsluitende) emmer. na twee dagen is dat ding wel vol en dan kan de hele zwik gewoon in de kliko.
de plastic zakjes zijn van die goedkope frutseldingen die je overal bijkrijgt (blokker, etos, kruidvat, welkoop). ik spaarde ze een poosje op en heb nu een vuilniszak vol met frutselende tasjes.
o ja, een kind gaat pas echt stinken als ze mee-eten met de pot, be prepared!

Miep
mv JCB (15 maanden)

Hoi,

Wij gebruiken gewoon een normale luieremmer (met deksel) met een pendaalemmerzak er in.
als je elke dag de zak verschoont, ruik je er niets van. als mijn zoontje een grote poepbroek heeft dan gooi ik de luier in de kliko.

Groetjes

Terug
Bovenaan