luieremmer??

hoi!
een uitzetvraagje:
wat zijn jullie ervaringen met de verschillende luieremmers die er zijn? ik weet dat ze er zijn met speciale cassettes (goedkoper in aanschaf maar uiteindelijk veel duurder in gebruik), met een grote zak (duurder in aanschaf maar veel goedkoper in gebruik) en gewone emmers met een deksel en speciale zakjes voor de poepluiers.
dankjewel!
groetjes,
sabine

Hoi Sabine,

Het is heel persoonlijk denk ik. Ik heb altijd gewoon een pedaalemmer gehad. Je vervangt toch dagelijks het zakje dus heb je niet echt kans op een poeplucht in de kamer. En ik verschoonde ook niet zo heel veel boven in de babykamer, veel vaker op onze slaapkamer en dan nam ik de luier gelijk mee om in de grijze bak te gooien en ik verschoonde ook veel beneden en ging de luier gelijk in de bak.
Ik vond het destijds nog al prijzig om een speciale luierbak te kopen, maar ja, anderen zweren erbij.

groetjes, keesje

Wij hebben gewoon een simpele emmer met deksel.

Had geen pedaalemmer over en hebben toen dus een emmer gekocht in de kleur van het badje. Heb daar een gewone pedaalemmerzak in en die wordt elke dag vervangen. Bij de oudste verschoonde ik nog wel veel boven, bij de 2e werd dat al wat minder (want moest er dan 2 mee naar boven slepen aangezien de oudste nog niet oud genoeg was om alleen beneden te blijven) en deze keer zal het denk ik ook wel regelmatig beneden zijn.

Mijn enige ervaring met die duurdere emmers met cassettes ed is dat ze ook stonden op het kdv en persoonlijk vond ik daar de verschoningsruimte nogal naar (poep)luiers ruiken terwijl daar ook altijd het raam een stukje open stond etc etc....

groetjes,
Marije

Hallo,

Bij mijn eerste dochter kocht ik ook zo'n speciale emmer met cassettes(duur!)
Je doet wel redelijk lang met zo'n cassette,maar zeker in het begin zijn ze snel op.
Ik vond alleen dat je toch luchtjes op de kamer had.Uiteindelijk was gewoon de luier meteen mee naar beneden nemen toch wat handiger,frisser en goedkoper.
Maar je moet dat toch voor jezelf uitvinden ,denk ik.Want ik sloeg toen ook alle advies in de wind en kocht er toch een,want het leek me toch echt ideaal.Niet dus,maar ja,wist ik het in elk geval zeker,haha.

Veel succes,

Groetjes Bien

Hallo,

Bij mijn 1e heb ik een "ouderwetse" luieremmer gekocht. Ik vond (en vind) het een onding. Gebruikte sinds enige weken na de geboorte een gewone pedaalemmer. Kun je tenminste ook met je voet openen.

Wat wij wel doen is een rolletje boterhamzakjes in het mandje met luiers (op de commode) leggen waarin we de poepluiers in doen. Deze worden gelijk in de kliko gegooid. Wanneer de pedaalemmer vol is wordt de zak vervangen. Geen last van stank.

Groeten,
Saskia
(zwanger van nr 3)

Ik heb geen luieremmer gekocht.
Een vriendin van mij gaf de tip om bij de Etos luierzakjes te kopen met een geurtje eraan, zij is er helemaal weg van en gooit het gewoon in de prullenbak en echt je ruikt er niets van, en ze zijn niet duur dus ik heb die ook aangeschaft.

Wij hebben ook een gewone luieremmer met deksel en voor de poepluiers die etos zakjes met een luchtje. Maar echt dikke poepluiers gooi je toch wel buiten weg in de kliko.

Hey Sab, ik wil ook echt geen luieremmer, bah zit je met zoveel stinkende luiers in een emmer en als je die dan open doet pfffffffffff.....nee niet voor mij. Geef mij die zakjes met geurtje maar. Je neemt die gelijk mee naar de kliko en weg er mee. Ik vind een emmer echt een onding, wat voor emmer dan ook hoor. Uitendelijk spaar je toch luiers op en zal die ooit een keer openmoeten aaaaaahhh...zelfs luiers in een zakje opgespaard in zo'n emmer gaan nog ruiken. Dus wat ga je dan doen? De luieremmer dagelijks legen, kan je net zo goed gelijk de luier weggooien als je er mee klaar bent. Toch?

Ben op dreef vandaag met mijn hormonen! Ik reageer nogal fel op dingen geloof ik haha.

succes met je keuze!

Terug
Bovenaan