luiers strijken?

A

Anoniem

Guest
hoi,
ik heb net alle luiers gewassen en nu is mijn vraag: mag je luiers nu wel of niet strijken?
er word hier in de omgeving gezegd dat als je luiers strijkt dat ze dan niet meer willen afdrogen. ik vind het zelf mooier staan want ze worden zo kreukelig in de was.
hahahaah ik word een keurige huisvrouw lijkt het wel voorheen raakte ik nooit een strijkbout aan,wat zwangerschap al niet met je doet!!!!!!!
groetjes ammarins

Helaas kan ik je geen antwoord geven, maar vind het een goede vraag!

Ik ga mee opletten of er een goed antwoord komt

Moet ik ook aan de strijk

Groetjes Saskia (20.4 wk)

Hoi

Ik heb de hydrofiel luiers niet gestreken, Ik heb ze netjes aan de waslijn opgehangen, en toen ze droog waren netjes met de hand gestreken, en moet zeggen, ze liggen nu wel netjes in de kast, wel een paar fijne kreukeltjes erin, maar daar stoor ik me niet zo aan.

Groetjes Carol

hoi mama`s in spe.

hier het antwoord op jullie vraag.
toen ik zwanger was van de eerste zat ik met de zelfde vraag en ben toen zelf gaan testen en tot de conclusie gekomen dat het beste en fijnste afdroogt als je de luirs niet strijkt en ook niet in de droger doet zo nemen de luiers meer vocht op en heeft jullie babytje minder kans op smetplekjes.
ik later ook door mijn kraamhulp bevestigd
dus dames helaas niet strijken en aan een waslijntje hangen veel succes allemaal

dikke kus angela

Gelukkig, ik was ook niet van plan de hydrofiele luiers te strijken. Ondanks de zwangerschapshormonen vind ik strijken een ontzettende rotklus, en ik doe het bijna nooit !

zelf had ik mijn hydr. luiers in 2 stapeltjes verdeeld... 1 stapel streek ik wel en de andere niet. De ongestreken absorberen idd vele malen beter die waren dus voor het afdrogen na het badje.
De gestreken stapel?? Die lagen als doekje onder het hoofd in het wiegje en de wandelwagen! Dat vond ik gewoon netter staan haha, dus ja, wat hormonen al niet met je kunnen doen

Hoi hoi,

ik heb ze de eerste keer na het wassen wel gestreken. Dat vond ik wel zo'n fris idee. En bij mijn oudste heb ik dat eigenlijk heel vaak nog gedaan.

Bij mijn tweede zwangerschap heb ik ze weer de eerste keer na het wassen gestreken, maar daarna heb ik ze alleen netjes opgevouwen. De washandjes heb ik wel altijd gestreken. Daar was je tenslotte de ene keer de poepbillen mee en de volgende keer het gezichtje.

Nu ga ik weer de eerste keer alles strijken en daarna niet. Het klopt dat de luiers dan meer vocht opnemen. Als je ze in de wasdroger doet nemen ze trouwens ook minder vocht op dan wanneer je ze lekker buiten laat drogen. En dan ruiken ze ook veel frisser en kreuken ze veel minder.

Veel liefs ...

hallo,
bedankt voor jullie reacties!
ik zal mijn strijkwoede dus ergens anders op moeten uitleven hahahaah.
het scheeld wel een hoop werk want heb best wel veel luiers!!!!!!!!
veel liefs van ammarins

Terug
Bovenaan