luiers verschonen en in bad

Hoi allemaal,
Ik heb ff een vraagje, mijn zoontje is nu 2 weken, als ik hem ga verschonen, dat doe ik voor elke voeding, dan is het echt huilen niet te kort, ik heb al geprobeerd om hem met een speen een beetje stil te houden, maar dat helpt ook niet echt, het is echt zo'n hartverscheurend gehuil dat ik het gewoon zielig vind, het zelfde doet hij als hij in bad gaat, ik probeer alles zo voorzichtig mogelijk te doen, zodat ik zeker weet dat ik niet de gene ben die hem pijn doet.
Hij doet het al sinds zijn geboorte, ik ben in het ziekenhuis bevallen en moest daarna nog 2 dagen blijven, dus heb hem de eerste 2 dagen niet zelf kunnen verschonen en badderen, is het misschien mogelijk dat er iets is gebeurd in het ziekenhuis terwijl ze hem aan het verschonen waren? is er nog iemand die er ervaring mee heeft dat hun kindje zo doet?
alle tips zijn welkom.
groetjes monique
 
Hallo Monique,

Als je kort voor elke voeding je kindje gaat verschonen of in bad doet, dan gaat hij huilen, omdat hij honger heeft.
Ik verschoon mijn dochter altijd na elke voeding en ik doe haar een uur voor (soms na) de voeding in bad. Ze huilt vaak wel bij het aankleden, maar dat komt van het gefriemel, denk ik.
Zou ik ook niet leuk vinden.

Groetjes, Irene
 
Hoi,

Mijn zoontje(nu 12,5 weken)ging ook vreselijk huilen als ie in bad moest.
Toen ben ik hem in een emmer(of als je een tummytub hebt)gaan doen. Dat vond ie helemaal geweldig, gewoon in een schone huishoudelijke emmer zeg maar.
Na een week weer geprobeerd om hem in een gewoon babybadje te doen, en dat ging echt heel goed, hij vind het heel erg lekker nou.
En dat huilen met luier verschonen:dit kun je inderdaad beter doen na de voeding. Mijn zoontje ging ook altijd huilen, maar nu is ie onwijs vrolijk als ik hem ga verschonen, echt heel grappig.
Veel succes.

P.s. laat ff weten of je er baat bij hebt gehad

Groetjes
 
Hi ik zou ook het kind na de voeding verschonen, vaak is het ook zo dat ze na de voeding poepen dus moet je dan nog een keer verschonen. Met volle maagjes zou het minder huilen moeten zijn, succes
 
Als baby's zo huilen met het verschonen is er meestal iets aan de hand. Is hij soms met een "stuit" ter wereld gekomen.? Het kan nl. heel goed zijn dat er een kleine heupafwijking is en dat doet ontzettend pijn. Een spreidbroek is dan de oplossing.
Het is wel zeer radicaal wat ik vertel, maar heb je aan die mogelijkheid al eens gedacht? Na een voeding huilen met verschonen moet toch een oorzaak hebben? Misschien heeft hij wel buikpijn of zo.
 
Hallo,

Probeer je kindje eens mee onder de douche te nemen. Mijn dochtertje (9,5 week) krijst ook als ze in badje gaat. Maar als ze met mijn man onder de douche gaat, dan vind ze het lekker en is ze stil.

Suc 6
 
ik verschoonde mijn zoontje altijd voor de voeding, dat deed het ziekenhuis en de kraamzorg ook. Dat hij huilt bij het verschonen zou ik toch niet gerust op zijn, zou toch even de kinderarts ernaar laten kijken, missschien heeft hij wel last van kiss syndroom (verschoven wervel door bevalling).
Over het badje zou daar dan ook wel mee te maken kunnen hebben. Meestal vinden ze dat warme water juist wel lekker.
 
Terug
Bovenaan