Beste F, fijn dat je je vraag met ons deelt. Ik denk dat luiers over het algemeen wel een thema is waar veel mensen iets van vinden en hier natuurlijk veel ervaring mee hebben. Zelf heb ik, toen ik zwanger was van mijn eerste kindje ook sterk getwijfeld aan wasbare luiers. Het zou aan het einde van de rit goedkoper moeten zijn en het blijkt ook dat kinderen met wasbare luiers eerder zindelijk worden. Dus echt mooie voordelen! Echter had ik het een aantal keer geprobeerd en vond ik het zelf écht een heel gedoe om alles te installeren en een gedoe met hoe je alles weer schoon moet maken etc. Dus ik ben (helaas) voor wegwerp luiers gegaan. Mijn zus heeft bij haar eerste kindje wel wasbare luiers gebruikt en die gaf aan dat je er na een tijdje wel echt handig in wordt en het steeds sneller gaat, maar een wegwerp luier is in gebruik toch wel echt wat makkelijker, maarja wel minder goed voor je portemonnee en het milieu. Mijn zus is bij haar tweede kindje eerst ook voor wasbare luiers gegaan maar is overgestapt naar wegwerp luiers omdat haar tweede kindje het gewoon niet lekker vond zitten (denken we) en er erg van ging wurmen etc.
Zelf gebruik ik altijd luiers van het merk Pampers. Eerder heb ik ook die van het Kruidvat gebruikt, die gebruikte mijn kinderdagopvang en zij zweerden erbij dat die de beste prijs en kwaliteitsverhouding hebben. Zelf vind ik die van de Kruidvat wel echt een stuk minder goed dan pampers. Mijn kindje heeft veel minder ''lekkages'' met pampers dan met die van de Kruidvat en ja ze zijn gewoon een stuk steviger, maarja daar betaal je dan ook weer wat meer voor. Mijn man doet één keer in de zoveel tijd online luiers kopen bij luieraanbiedingen.nl, waar je een goed overzicht hebt welke luiers en op welk moment bij welke winkel wat voor prijs hebben. Dan kopen we meestal in één keer een goede bulk in. Daarnaast heb ik ook positieve verhalen gehoord over de luiers van Picpic (huismerk). Maar zelf geen ervaring mee.
Het zou fijn zijn als we binnen deze community meer ervaringen krijgen met bepaalde luiers en welke merken!
Ik heb ook even voor je gekeken op Ouders van nu.nl en ik kwam op het volgende:
Alles wat je wilt weten over luiers:
Welke luiers zijn het beste? Dat is voor iedereen anders. Wij zetten voor je op een rij waar je op kunt letten bij het vinden van de juiste luier.
www.oudersvannu.nl
Besparen op luiers, tips!:
In het eerste levensjaar van je kind gebruik je zo’n 2500 luiers. Dan is het fijn als je kunt besparen op luiers. Ouders van Nu geeft tips.
www.oudersvannu.nl
Wasbare luiers getest:
Overweeg je om over te stappen op wasbare luiers? Wij vertellen je alles over de voor- en nadelen, de verschillende soorten en maten en hoe je ze gebruikt.
www.oudersvannu.nl
Getest, de beste luiers van 2024:
Wat is nou de beste luier? Ouders van Nu test 11 wegwerpluiers van de supermarkt, drogisterij en bekende A-merken.
www.oudersvannu.nl
En nog iets indrukwekkends betreft dit thema voor de toekomst:
Elianne Leeffers (42) heeft een app ontwikkeld waarmee ze kinderen eerder uit de luiers wil krijgen. Haar kinderen waren al zindelijk met 1,5 jaar.
www.oudersvannu.nl
Hopelijk heb je hier iets aan en bij deze nogmaals de oproep aan onze community, wat is jouw ervaring, of heb je tips?
Help us out!