Luiers

Hallo dames

Ik heb een vraagje over katoenen luiers, Heeft het echt zoveel voordelen als dat ze zeggen of is dat gewoon een verkoop praatje. Ik heb nog een beetje het ouderwetse beeld in m ´n hoofd met hele waslijnen vol met witte katoenen doeken en moeder maar 3 wassen per dag doen om het allemaal schoon te houden. Ook vraag ik me af of het echt niet slecht is voor de billetjes. Die zijn zo teer.
Heeft iemand hier al ervaring mee en zo ja wat voor ervaring.
Alvast bedankt
Paula10

Ik heb er geen ervaring mee. Als je nou weinig reacties hierop krijgt, raad ik je aan deze vraag op eht baby forum te stellen.

Daar hebben vast meer moeders ervaring hiermee.

Groetjes

Hoi Paula,

Katoenen luiers hebben voor- en nadelen.

Ja, het is veel werk. Uitspoelen , wassen, plooien, enz.
Wanneer je ze niet onmiddellijk spoelt en het is heel erg warm, kunnen wel eens geurtjes ontstaan enz.
Tegenwoordig zijn er wel alternatieven op de markt waardoor het werk minder wordt. Vb Inlegdoekjes in de luier zodat het meeste stoelgang toch in de vuilbak gaat en je geen waanzinnige poepluiers hoeft uit te wassen in een sopje.
Op sommige plaatsen bestaat er een dienst waarbij je een aantal luiers kan kopen en die om de zoveel dagen de vuile komt ophalen en je propere in de plaats krijgt. Dus dat is misschien wel een heel erg goed alternatief. natuurlijk moet je dan wel zien dat je thuis bent, en dat is in de zomer toch niet altijd zo he.