Luiers

Hoi meiden. Normaal zit ik niet op dit forum, want ik ben nog niet bevallen. Maar de vraag die ik heb kunnen jullie, als nieuwbakken moeders het beste beantwoorden. Als eerste nog allemaal gefeliciteerd met jullie baby(s).
Mijn vraag gaat over luiers, en welke nu wel of niet goed zijn. De een zegt dat Pampers de beste zijn en de ander zegt weer dat die hun beste tijd hebben gehad en dat kruidvatluiers net zo goed zijn. Als onervaren moeder in spé zie ik dus door de bomen het bos niet meer. Wat zijn jullie ervaringen??
Groetjes en alvast bedankt!!
 
hoi patricia,

het ligt er helemaal aan hoe je kindje reageert, mijn dochtertje van nu 4 mnd heeft helemaal geen last van luieruitslag en ik heb ook nog nooit gehad dat ze door een luier heen plast. Ik gebruik het liefst de luiers van het kruitvat inderdaad, die vindt ik echt heel goed, soms eigen merk van etos of d.a. het scheelt toch soms wat eurootjes op een pak. Hoop dat je hier wat aan hebt, maar nogmaals, het ligt eraan hoe je baby de luiers verdraagt, maar ik blijf erbij dat de goedkope luiers tegenwoordig net zo goed zijn als pampers ofzo.

groetjes sandra
 
Het ligt gewoon aan je baby. Want ik ken baby's die rode billetjes kregen met pampers terwijl de goedkopere merk dat niet deed. En natuurlijk zijn er ook babay's die alleen pampers aankunnen. Ik zelf ben met kruidvat luiers begonnen en toen overgestapt naar luiers van de aldi. Puur omdat het goedkoper is. Dus het is een kwestie van uitproberen.

Succes
 
Vanaf de geboorte kruitvat luiers gebruikt eigenlijk zeer tevreden over ondanks dat ze wat laag zijn en er dus af en toe poep tot aan Romi dr oksels zit!!! Maar na een rekensommetje kwam ik erachter dat huggies in verhouding goedkoper waren 84 voor 10.49 bij de jumbo, Kruitvat 64 voor 9.89. Maar nu zit ik met een kind met hele stukke billen dus ik ga weer gauw over op de kruitvat luiers. (ik hoorde dat ze van de zelfde fabriek komen als pampers)

Groetjes Corine
 
Ik ben erg tevreden over de luiers van het Kruidvat en de AH. Die van de Aldi vind ik erg ruiken als er in geplast wordt. Pumblies sluiten niet zo mooi aan en lekken daardoor sneller. Huggies daar trek ik de sluitingen snel van stuk en Pampers krijgt mijn zoontje uitslag van. Gewoon uit proberen!
 
Ik gebruik nu pampers. Die kleine van ons zat me de kruidavtluiers van onder tot boven volmet poep. huggies zijn ook waardeloos. de plas komt er gewoon doorheen. Misschien kun je het combineren, 's nachts pampers en overdag wanneer je meer verschoont kruidvat of huggies. Het is even uitproberen.

Succes
 
Je moet gewoon eerst goedkope luiers proberen dit kan goed gaan. Bij ons was dit in het begin ook zo.
Pampers hoeven ook niet duur te zijn, je moet ze gewoon altijd in de aanbieding kopen. Er is bijna iedere week wel ergens een aanbieding.

p.s. Als de poep er iedere keer aan alle kanten uitkomt kan het helpen om een grotere maat luiers te gebruiken. Bij onze dochter kwam de poep er ook iedere keer aan alle kanten uit. Wij hebben toen een grotere maat geprobeerd (de maat vanaf 11 kilo terwijl zij zelf nog maar 9,5 kilo woog) en het probleem was voorbij.
 
Terug
Bovenaan