Luiers

Hallo Dames,

Ik heb een vraagje over luiers. Mijn dochtertje van 8 weken (Ella) krijgt Friso Comfort in combinatie met Friso normaal te drinken (ivm spugen helpt erg goed), hierdoor is haar ontlasting vrij dun, het komt dus regelmatig voor dat het bij de "pijpjes" door haar luier lekt, ik heb nou de baby newborn van Pampers van 3 tot 6 kg (of zoiets) en ik heb ook de normale al gehad en daarbij loopt het er ook langs. Kan het zijn dat de luier te klein is ook al weegt zij pas ruim 4 kg? Nog een vraagje heeft er iemand ervaring met de draagzakken van Babybjorn? Kunnen ze er lang in of zijn ze er na en paar maaden alweer te groot voor. Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Manja & Ella
 
Hoi Manja,

Ik weet niet of het helpt maar hier doe ik als ik de luier om doe niet die ribbelrandjes bij de beentjes naar buiten dat word wel geadviseerd (bij mij tenminste door de kraamhulpen) Maar dan lekt ze door. Nu laat ik ze naar binnen gevouwen en is het een antilek ribbeltje geworden. Ze is hier zelden doorgelekt ondanks de spuitluiers van de bv.

De draagzak. Ik ken het merk niet maar ik was er van overtuigd om hem vaak te gebruiken. Maar helaas Mara is niet zo een grote baby zit aan de ondergrens nog steeds. Maar al gauw vond ik het te zwaar. Moet ik er wel bij zeggen dat ik door de zwangerschap rugklachten had en bij de bevalling mijn stuitje gekneusd heb.

Dus hier niet lang gebruikt.
Misschien een tip kijk eens op marktplaats daar staan er veel te koop ff wassen en klaar.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Wauw dames, bedankt voor de snelle reacties. Ik ga het meteen proberen dat met die randjes, ik heb inderdaad op advies van de kraamhulp braaf de randjes naar buiten gevouwen anders zou het gaan lekken!? Mocht het niet werken dan ga ik de luiers van de trekpleister is proberen.

Groetjes Manja
 
Hoi manja,
Mijn zoontje is ruim 4 weken oud en anderhalve week geleden hebben wij een babybjorn draagzak gekocht. En ik ben er nu al helemaal blij mee. Mijn zoontje vindt het heerlijk. Hij valt vrij snel in slaap, dus ik gebruik hem ook wel eens thuis als hij niet kan slapen. Dan kan ik intussen de was opvouwen en andere klusjes doen. De draagzakken zijn vrij duur maar volgens de mevrouw in de winkel is de babybjorn wel het gebruikvriendelijkst. Fijn stofje voor de baby, kan goed gewassen worden, ik heb geen hulp nodig om mijn zoontje in de draagzak te krijgen. Succes met je beslissing!!
Groetjes Miranda
 
Hoi Miranda,

Bedankt voor je reactie.Ik heb ook een babybjorn draagzak gekocht en het is echt een ideaal ding. Ik kan Ella er zonder moeite zelf inkrijgen en ze zit er heel lekker in.

Voor de andere dames het werkt inderdaad om de randjes van de luier naar binnen te vouwen. Je zou toch denken dat ze daar bij de fabrikant van pampers ook wat meer zouden moeten doen?

Groetjes Manja
 
Terug
Bovenaan