Luiers

Hallo,

Onze man is van 5 oktober 2011.
Ik ben begonnen met Newborn babyluiers maat 1 en daarna maat 2.
Nu zag ik laatst dat bij de normale pampers er meer in zaten dus ben ik overgestapt naar maat 2 normale pampers (babydry) maar nu gebeurt het vaker dat met een poepluier alles onder zit (rompertje/slaapzakje enzo) dus zit ik te twijfelen of ik al niet naar maatje 3 moet overstappen...
Begin december heb ik onze man voor het laatst laten wegen en was toen bijna 5 kilo. Volgende week moet ik weer naar het cb en word hij weer gewogen. Maatje 3 luiers is voor 4-9 kilo dus zou wel moeten kunnen denk ik.
Maar nu las ik ook weer op internet dat die newborn luiers goed zijn voor de dunne ontlasting....zouden de normale pampers hier niet goed voor geschikt zijn dan?

Wat gebruiken jullie voor luiers en welke maten??

Ik gebruik met lieke ook maat 3 en dan de baby dry.
Heb verschillende geprobeerd ; da, etos en kruidvat maar vind de pampers toch het prettigst.

O ja lieke is nu 5690 gr

Wij gebruiken nog maat 2 van de kruitvat. Die van de C1000 vinden wij ook erg prettig.

Ze is nu nog droog tijdens het verschonen dus eerst even de 2 aan totdat ze gaat lekken zeg maar.

Heb al wel luiers maat 3 in huis dus als het nodig is stappen we zo over.

Pampers hebben we ook gehad maar die vinden wij zo raar/vies aan voelen als er urine in zit. Terwijl mijn zusje erbij zweert en niets van de kruitvat moet hebben.

Hoeveel ze nu weegt weet ik zo niet de laatste keer woog ze 4550 dat was 7 dec, aankomende dinsdag gaan we weer wegen.

Eline is van 18 oktober en woog zondag 4275. Ik gebruik pampers maat 2, welke weet ik niet uit mijn hoofd en kan ook niet gaan kijken want ze ligt nu te slapen. Zal straks nog wel kijken. Maar ik dacht dat ik de gewone had, maar dat weet ik niet zeker. Hier heeft ze er nog nooit helemaal onder gezeten (klop klop klop even afkloppen). Had eerst kruitvat, maar die vond ik niet zo fijn. en met de kortingsbonnen voor de pampers koop ik ze bijna nooit zo.

De newborn vangen vlgs mij idd die dunne ontlasting beter op. Maar een maatje groter is natuurlijk ook het proberen waard... Ik ben al snel naar de baby dry gegaan, maatje 2. Ik vind pampers de fijnste luiers en de babydry is lekker dun.

New born vangen inderdaad de dunne ontlastig beter op. Maar hier past hij er al niet meer in, ook niet in maar 3. Merk het elke keer dat er een afdruk in zijn benen achterblijft. Overigens gebruik ik nu overdag de luiers van de etos, aangezien die stukken goedkoper zijn, die bevallen tot nu toe goed. Had eerst de kruidvat erbij maar die vind ik zoo hard.
Pampers gebruiken we hier alleen in de nacht.

Terug
Bovenaan