Ik ben inmiddels al weer 10 maandjes papa. Wat gaat de tijd snel. Zo’n kind groeit als kool. Je koopt iets en voor je het weet is ze er weer uitgegroeid. We kunnen straks een winkel met tweedehands babykleertjes beginnen. Wat ook big business is, zijn luiers. Onze kleine meid moet toch echt een paar keer per dag een schone luier. Dus die luierfabrikanten doen goede zaken. Daarbij zijn ze ook heel goed in het scheppen van een oerwoud. Echt, ik loop nu 10 maanden in de wereld van luiers rond, maar zie door de bomen nog steeds het bos niet. Er zijn zoveel verschillende soorten en maten, waarbij dan ook nog overlapping zit. Nee, het is niet zo makkelijk van als je kind 0 t/m 4 kg weegt gebruik je maat 1 en van 4 t/m 8 kg maatje 2 etc. Was het maar zo simpel. Neem bijvoorbeeld Pampers. Hier kan hier al kiezen uit Active Fit, Baby Dry en Simply Dry. De één neemt (nog) meer vocht op en de andere is juist voor de actieve beweegbare baby. Onze baby is zeer bewegelijk maar heeft het liefst ook zeer droge billetjes. Maar goed, als de keuze van welk soort is gemaakt, begint het “feest” pas echt. Welke maat?
Neem Baby Dry:
Maat 2 : 3 - 6 kg
Maat 3 : 4 - 9 kg
Maat 4 : 7 - 18 kg
Maat 4+ : 9 - 20 kg
Maat 5 : 11 - 25 kg
Maat 5+ : 13 - 27 kg
Maat 6 : 16+ kg
Stel je kind is 12 kg. Dan kan je kiezen uit maatje 4, 4+ of 5. Is je kind 17 kg. Dan kan je dus kiezen uit maatje 4, 4+, 5, 5+ en 6. En dan begrijp ik die plusjes ook niet helemaal. Waarom niet gewoon normaal doortellen? Het is soms van hopeloos voor de vitrine staan! Het is ook een kwestie van proberen en kijken waar er een aanbieding is. Zeker in het begin. Op een gegeven moment blijven er twee of drie merken over waar je tevreden over bent en dan blijf je daarbij experimenteren welke soort en maat je nodig hebt. En natuurlijk de aanbiedingen in de gaten blijven houden. Maar toch denk ik wel eens, zeker bij zo’n merk als Pampers, waarom zoveel verschillende soorten en maten. Hier zullen natuurlijk hele knappe marketing mensen achter zitten, maar mij overtuigen ze er niet mee. Terwijl ik toch Nima heb gedaan. Maar misschien komt het omdat ik een man ben. Hoewel mijn vriendin soms ook met de handen in het haar staat van welke maat moeten we nu weer kopen: 4, 4+ of maatje 5.
http://vabraakhekke.bloggertje.nl/note/34926/luiers.html
Neem Baby Dry:
Maat 2 : 3 - 6 kg
Maat 3 : 4 - 9 kg
Maat 4 : 7 - 18 kg
Maat 4+ : 9 - 20 kg
Maat 5 : 11 - 25 kg
Maat 5+ : 13 - 27 kg
Maat 6 : 16+ kg
Stel je kind is 12 kg. Dan kan je kiezen uit maatje 4, 4+ of 5. Is je kind 17 kg. Dan kan je dus kiezen uit maatje 4, 4+, 5, 5+ en 6. En dan begrijp ik die plusjes ook niet helemaal. Waarom niet gewoon normaal doortellen? Het is soms van hopeloos voor de vitrine staan! Het is ook een kwestie van proberen en kijken waar er een aanbieding is. Zeker in het begin. Op een gegeven moment blijven er twee of drie merken over waar je tevreden over bent en dan blijf je daarbij experimenteren welke soort en maat je nodig hebt. En natuurlijk de aanbiedingen in de gaten blijven houden. Maar toch denk ik wel eens, zeker bij zo’n merk als Pampers, waarom zoveel verschillende soorten en maten. Hier zullen natuurlijk hele knappe marketing mensen achter zitten, maar mij overtuigen ze er niet mee. Terwijl ik toch Nima heb gedaan. Maar misschien komt het omdat ik een man ben. Hoewel mijn vriendin soms ook met de handen in het haar staat van welke maat moeten we nu weer kopen: 4, 4+ of maatje 5.
http://vabraakhekke.bloggertje.nl/note/34926/luiers.html