Luiers

Ik ben inmiddels al weer 10 maandjes papa. Wat gaat de tijd snel. Zo’n kind groeit als kool. Je koopt iets en voor je het weet is ze er weer uitgegroeid. We kunnen straks een winkel met tweedehands babykleertjes beginnen. Wat ook big business is, zijn luiers. Onze kleine meid moet toch echt een paar keer per dag een schone luier. Dus die luierfabrikanten doen goede zaken. Daarbij zijn ze ook heel goed in het scheppen van een oerwoud. Echt, ik loop nu 10 maanden in de wereld van luiers rond, maar zie door de bomen nog steeds het bos niet. Er zijn zoveel verschillende soorten en maten, waarbij dan ook nog overlapping zit. Nee, het is niet zo makkelijk van als je kind 0 t/m 4 kg weegt gebruik je maat 1 en van 4 t/m 8 kg maatje 2 etc. Was het maar zo simpel. Neem bijvoorbeeld Pampers. Hier kan hier al kiezen uit Active Fit, Baby Dry en Simply Dry. De één neemt (nog) meer vocht op en de andere is juist voor de actieve beweegbare baby. Onze baby is zeer bewegelijk maar heeft het liefst ook zeer droge billetjes. Maar goed, als de keuze van welk soort is gemaakt, begint het “feest” pas echt. Welke maat?
Neem Baby Dry:
Maat 2 : 3 - 6 kg
Maat 3 : 4 - 9 kg
Maat 4 : 7 - 18 kg
Maat 4+ : 9 - 20 kg
Maat 5 : 11 - 25 kg
Maat 5+ : 13 - 27 kg
Maat 6 : 16+ kg
Stel je kind is 12 kg. Dan kan je kiezen uit maatje 4, 4+ of 5. Is je kind 17 kg. Dan kan je dus kiezen uit maatje 4, 4+, 5, 5+ en 6. En dan begrijp ik die plusjes ook niet helemaal. Waarom niet gewoon normaal doortellen? Het is soms van hopeloos voor de vitrine staan! Het is ook een kwestie van proberen en kijken waar er een aanbieding is. Zeker in het begin. Op een gegeven moment blijven er twee of drie merken over waar je tevreden over bent en dan blijf je daarbij experimenteren welke soort en maat je nodig hebt. En natuurlijk de aanbiedingen in de gaten blijven houden. Maar toch denk ik wel eens, zeker bij zo’n merk als Pampers, waarom zoveel verschillende soorten en maten. Hier zullen natuurlijk hele knappe marketing mensen achter zitten, maar mij overtuigen ze er niet mee. Terwijl ik toch Nima heb gedaan. Maar misschien komt het omdat ik een man ben. Hoewel mijn vriendin soms ook met de handen in het haar staat van welke maat moeten we nu weer kopen: 4, 4+ of maatje 5.


http://vabraakhekke.bloggertje.nl/note/34926/luiers.html

 
Hier hebben we niet echt problemen met de luiers. Ik koop eigenlijk altijd de luiers van de kruidvat.
Ze is nu 16 maanden en zit in de maat 4+. Die sluit wat hoger op haar rug goed zeg maar. Haar nichtje die is 5 maanden ouder en die zit in maat 4. Ze zijn ongeveer even zwaar maar haar nichtje heeft bijna geen billen zeg maar. Tussen 4 en 4+ zit ook een flinke overlap maar is dus ietsjes groter dus net wat je lekkerder vind zitten (en wat het beste tegenhoud natuurlijk :) )
Ik denk dat je gewoon moet proberen. Ik heb in het begin een proef pakketje gehad van pampers en vond het persoonlijk niks en alleen maar zonde van het geld dus eigenlijk altijd van kruidvat gekocht.
Succes en gewoon proberen, Uiteindelijk ben je er uit en dan is je kindje uit de luiers hahaha :)
 
onze kleine is nu 5 maanden en wij proberen zo lang mogelijk het laagste getal aan te houden.
Vooral omdat de te meer kilo's er per pamper in passen, des te minder pampers er in een pak passen.
De kleine van ons is ongeveer 7 kilo en zit momenteel in maatje 3 van de groene pamper pakken. Geen idee welke het is, maar is een van de goedkopere van pampers en we halen altijd de voordeel verpakkingen in de uitverkoop.
 
haha moeilijk he. Maar je moet inderdaad ook een beetje kijken naar de bouw van je kindje. Onze dochter lag met haar gewicht en lengte altijd voor op haar leeftijdsgenootjes. Maar omdat ze een smal middel heeft en ook niet zo heel veel billen. Moest ik altijd een kleinder maatje pampers kopen.
Inmiddels heb ik met haar nu het probleem met broeken en rokjes, die zijn altijd veel te wijd van boven.
Onze zoon wordt bijna 2 en die heeft hetzelfde probleem. Hij zit nog steeds in maatje 4 van de pampers active fit. 's Nachts heeft hij de baby dry maatje 4+ omdat die dan net iets meer vocht opneemt.

Je moet het even uitproberen.
Succes ermee!!!
 
Terug
Bovenaan