luieruitslag bij peuter

Hoi mama ´s

Mijn mannetje heeft geregeld schrale billetjes of rode bultjes in zijn liezen en op zijn geslachtsdeel. Hier heeft hij veel last van vooral bij het verschonen.
Ik gebruik van zwitsal altijd de zinkzalf en smeer die er dan lekker dik op.
Maar is dit eigenlijk wel goed? Hij is heel wit en heeft sowieso een gevoelig huidje (in de winter nu ook schrale wangetjes). Heeft iemand tips?

Liefs mama van Pip (15 mnd)
 
Hallo MamaLina,

Mijn dochter (13 mnd) heeft ook regelmatig last van luieruitslag. Ik gebruik altijd Calendula Babybalsem van Weleda.  Bij mijn dochter werkt die zalf erg goed. Het is gewoon bij de drogist te koop (bv DA).  

Groetjes,
Femke  
 
Bij ons help de Calendula zalf (of créme) van VSM heel erg goed. Dit smeer ik op de wangetjes (lekker vet en goed tegen de koude wind). Ik doe het op de billetjes als zinkzalf niet voldoende werkt.

Sterkte!

Groetjes Marieke
 
Hoi mamalina,
Bij onze dochter gebruik ik altijd Bepanthen. Het is in een tube verkrijgbaar in de varianten creme of zalf bij apotheek en drogist. Ik vind het erg fijn in het gebruik en nog belangrijker natuurlijk is dat het snel werkt. Je kunt het vooral goed merken als je het 's avonds voor het slapen gaan insmeert en de volgende ochtend zijn bijna alle rode plekken verdwenen (ligt natuurlijk ook aan de ernst van de uitslag). Je kunt het ook voor jezelf gebruiken bij genezing van (brand)wonden en kloofjes enz.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje mmv Michelle 14 mnd
 
Hoi, zover ik weet mag je zinkzalf niet dik smeren, moet echt heel dun opgebracht worden. Ik heb dit ook zo geleerd in mijn opleiding (werk in het ziekenhuis).
Ik gebruik calendula zalf  en als er al een klein wondje is Bepanthen, is heel fijn spul.
Zwitsal gebruik ik ook niet, is veel te geparfumeerd en mijn meiden krijgen allebei uitslag van Zwitsal producten, dus als ik je een gode tip mag geven stop daarmaar mee en gebruik een neutraal iets.
Groetjes, Claudia.
 
Terug
Bovenaan