Luieruitslag en kan niet meer zitten door pijn

<p>Hi, </p><p> </p><p>mijn dochter is 13 maanden en heeft altijd al last gehad van erge luieruitslag bij haar billen. Ik ben er mee bekend en ze heeft ook wel regelmatig een gist gehad die gehandeld werd met de zag ketokonazol. Maar wat ze nu heeft zijn totaal andere klachten die ze voorheen had met luieruitslag of gist. <br /><br /></p><p>normaal kan ik altijd ondanks der uitslag haar billen afvegen, dat lukt nu ook niet meer. Ze gaat heel kort ademhalen en piepen van de pijn. Ik wou haar net fruit geven in haar stoel en het moment dat haar billen de stoel raken raakt ze helemaal in paniek tilt ze der billen op en gaat ze erg huilen ( pijn dus !! ) absoluut heb ik haar direct uit haar stoel gehaald. Zit op grond ook niet direct met haar billen op de grond maar op haar knieën zodat ze de grond niet raakt. <br /><br /></p><p>nu is mijn vraag ; heeft hier iemand ervaring mee en eventueel tips? Heb nu sudocreme gesmeerd.. </p><p>mom 08;00 had ze het nog niet trouwens. De luier van 10:00 verschonen en toen had ze rode billen. Niet eens heel erg rood, maar het schijnt toch erg pijnlijk te zijn?? <br /><br /></p><p>Ik weet even niet meer wat te doen je kind pijn zien hebben is t ergste wat er is.. kon ik haar pijn maar weghalen of overnemen maar dat kan helaas niet :(. <br /><br /></p><p>alvast bedankt voor de tips. <br /><br /></p><p>groetjes ! </p>
 
Hi mevrboes, net idd de huisarts aan de telefoon gehad. Ze kan er nu weinig mee omdat je eigenlijk bijna niks ziet en t niet heel erg rood is. Wel foto gestuurd. 
als het niet minder word moet ik vanmiddag even langskomen bij de huisarts en word er naar gekeken.  Als tip gekregen om heel dik te blijven smeren en kijken of t dan verbeterd. 


groetjes ! 
 
Als mijn dochter er veel last van had deed ik de sudocreme in de koelkast. Dan koelt het gelijk ook een beetje. 
 
Sudocreme heeft helemaal geen prettige ingrediënten vind ik, ondanks dat hij zo populair is. De billenzalf van drs leenarts (etos) werkt hier heel goed. Je doet heel lang met zo'n pot. 
Lekker dik smeren en ik zou ook dagelijks een halfuur/uur blote billen tijd doen (zo noemen we dat hier) zodat de billetjes goed kunnen drogen. 
Succes, heel sneu is het!
 
Calendulan billenzalf was hier het enige dat hielp, lekker dik smeren! 
En anders gewoon accepteren dat het even geklieder is en dat je met een dweil rondloopt. Zonder luiers in de droge lucht is ook echt wel fijn voor zere billen... 
 
Terug
Bovenaan