Luieruitslag en maizena?

Hoi allemaal,

Onze Isis heeft tot nu toe (gelukkig) nog maar weinig last gehad van luieruitslag, maar de laatste dagen wordt het erger en vanochtend zag ik dat de huid zelfs hier een daar een beetje kapot is.
Ik heb wel eens gehoord van het gebruik van maizena tegen luieruitslag, maar weet iemand hoe ik dat dan moet gebruiken? Gewoon een beetje op de billetjes strooien ofzo?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik wil er graag zo snel mogelijk iets tegen doen nu het nog niet zo erg is.
Alvast bedankt!!

Groetjes,
Myrna, mama van Isis (05-09-2006)

Onze zoon heeft gelukkig ook weinig last van luieruitslag, maar een aantal weken had ie ook open billetjes. Mijn moeder heeft toen inderdaad maizena erop gedaan en binnen een dag was het bijna weg. Gewoon een beetje erop poederen. Gewoon proberen zou ik zeggen, baat het niet, schaadt het niet!

Groetjes Majelke

Hallo maizene ken ik niet, maar mijn oudste had alleen met tandjes vreselijke uitslag en het enigste wat hier hielp was zinkolie. Dit is dus anders dan zinkzalf. Ideaal spul.gewoon verkrijgbaar bij apotheek en drogist.
groetjes,
Lia

ja hoor bij kapotte huid maizena erop! het bindt zich aan de wondjes en het bloed waardoor het dicht gaat..ik gebruik het regelmatig.(omdat mijn kids een erg gevoelige huid hebben en snel luieruitslag)

Terug
Bovenaan