luieruitslag en poepluier -> tips?

Hoi,

Als bij mijn zoon tandjes of kiezen doorkomen krijgt hij altijd luieruitslag. Zijn billen liggen dan helemaal open. Het verschonen vooral bij een poepluier is dan echt een drama. De geparfumeerde doekjes doen namelijk heel erg pijn. Ook met water en een washandje schoonmaken is heel pijnlijk.  Toch wil ik het graag zo goed mogelijk schoonmaken om te zorgen dat bijtende poep niet langer  op zijn huid inwerkt. Hebben jullie misschien een tip hoe ik zijn billen het beste kan reinigen zonder pijn? Het huilen van de pijn  gaat me echt door merg en been.

groet
Lies

Bij ons roept ons zoontje ook "pijn" als ik zijn kapotte billen verschoon. Toch moet hij van mij even doorbijten, het moet immers schoon, hoe vervelend het ook is. De meest pijnloze manier is om even de billen onder de douche af te spoelen. Maar ja, om dat na iedere poepluier te doen kan soms nogal lastig zijn.
Ik maak de billen goed schoon en droog ze na met een hydrofiel-luier. Als ze goed droog zijn, dan smeer ik het in met zinkzalf uit een tube (veel hygienischer dan een pot sudo) of calendula-creme. Ik laat hem ook wel eens met blote billen rondlopen.
De kapotte billen zijn heel vervelend, maar het gaat ook weer over!
Sterkte!

Hoi

je kunt het ook schoonmaken met babyolie. Dat prikt niet.
Over tandjes gesproken: Milan heeft nu ook een tandje ( of een kies) op komst. hij heeft al 7 tanden maar van deze heeft hij wel erg veel last. Hij heeft ook last van een loopneus. Maar die mag ik dan niet afvvegen. en slapen met al dat snot gaat ook lastig.

Hebben julie nog tips hierover?

Amanda

Hoi Amanda,

Een loopneus is inderdaad heel vervelend. Zeker als je er niet aan mag zitten, bij ons is dat soms ook het geval. Wat ik doe is, bij het douchen/badje, het al wassend weg halen. Soms helpt het ook om je kind zelf de neus af te vegen. Zo doen we het ook met de neusspray (zoutoplossing).
Een ui onder het bed leggen helpt ook om beter te ademen. Het stinkt wel een beetje, maar helpt zeker!

Succes!

als de luieruitslag echt heel erg is , dan help zinkzalf namelijk niet meer, dat helpt niet als het open is van de huid!!

gebruik dan mazenna   ( wat je ook bij koken van de groente gebruikt) dat heel snel en goed.

wat je ook kan gebruiken is zalf bij de drogist te koop

derma care   of de zald crea bij schimmel/ infectie van de huid clotrimazol

in beide zit clotrimazal.

zelf heb ik dit door gekregen van het CD omdat mijn dochter met het doorkomen van de tanden helemaal open lag. elke luier verwisseling gebruikt met de dag zag je het verbeteren na 3/4 dagen was het helemaal over.zodra het weer wat begin dan doe ik even een dagje dit weer gebruiken en we zijn weer een blije baby met verschonen.

tussendoor gebruik ik gewoon sudocrame of bathepem zalf

succes allemaal

Terug
Bovenaan