Luieruitslag en slijm in ontlasting

<p>Hoi iedereen! </p><p>Onze kleine jongen van net 1 jaar heeft luieruitslag te pakken sinds vanmorgen. Hij heeft op de hele dag meerdere poepluiers gehad (normaal maar max. 2 ofzo en nu volgens mij wel 5) en net zat er een sliert roze slijm tussen de poep (leek een beetje op een sliert rauwe kip met die adertjes erin zegmaar). Het was 'stevig' slijm, wat niet makkelijk uit elkaar te halen was.</p>Verder voelt mijn zoontje zich niet ziek, hij heeft wel last van zijn rode schrale bIlletjesEr lijken geen tanden of kiezen door te komenHet enige wat de afgelopen dagen anders is geweest qua eten, is een pannenkoek met verse aardbei uit een pannenkoekenrestaurant (beide dingen eet hij graag, maar mogelijk andere ingrediënten)<p>Herkent iemand dit? Vooral dat slijm vind ik gek...</p>
 
Geen idee wat dat slijm kan betekenen...heb je al gegoogeld? Je zou even kunnen aankijken tot morgen en anders morgen eventueel de huisarts bellen...roze kan ook betekenen dat er een drupje bloed bij zit...heeft hij verstopping? Dat is niet meteen zorgelijk, maar als het steeds is of meer wordt zou ik wel even voor de zekerheid de huisarts bellen. 
Heb je iets tegen de huiduitslag? Sudocreme ofzo? Want dat help wel goed...
 
De luieruitslag heb ik meestal wel snel weer weg inderdaad... als het.kan in de blote billen en ik was dan met iedere verschoning zijn billen met alleen water en laat het drogen aan de lucht en dan sudo erop. 
De poep is een beetje brei, niet superdun, maar wel dunner als normaal, met iedere scheet die hij nu laat komt er wel weer wat poep mee... dus er is iets met zijn darmen. Hij reageert ergens heftig op, maar de laatste dagen is er dus niets nieuws geweest in zijn menu, behalve dan die pannenkoek... maar als er morgen weer slijm in zit bel ik zeker de HA
 
Eenmalig een beetje slijm is niet erg. Maar hou het in de gaten. De last van z'n darmen kan zeker van die pannenkoek komen. Als er andere of meer olie/boter gebruikt wordt tijdens de bereiding kan hij daar even last van hebben. 
Maar als je het niet vertrouwd, bel dan morgen de huisarts even. 
 
Terug
Bovenaan