luieruitslag na zetpil

Mijn zoontje van bijna 1,5 jaar heeft eigenlijk nooit luieruitslag gehad. Na een flinke valpartij, bloedneus, tand door de lip,  dikke lip etc., had  ik hem voor het slapengaan een zetpil gegeven. De volgende dag (pas tegen de middag) waren zijn billen vuurrood en bepaalde plekken opgezet. Bij het verschonen van de luier was het echt  gillen.  Eerst dacht ik nog dat de zetpil er misschien ´s nachts uitgegaan was, maar dat was niet zo. Er komt ook geen tand door o.i.d. Weet iemand misschien of een kind allergisch kan zijn voor een zetpil ?
 
Hoi Karin,

Je kindje kan ook een allergische reactie hebben gehad, dat kan voorkomen bij zetpillen. Kijk de bijsluiter er eens op na, of informeer bij je huisarts of apotheek. Als je erachter komt dat het daadwerkelijk daar aan ligt kun je de zetpillen beter niet meer gebruiken.

Er zijn wel alternatieven, bv een drankje die je dan kan gebruiken. Zou het wel uit (laten) zoeken, dan weet je het voor de toekomst.

groetjes anna
 
hoi, mijn zoontje had dat ook gehad en bij de huisarts gemeld.
soms kan dit voorkomen, maar nadat ik het een andre keer weer gebruikte was het niet meer zo rood.
en nu nergers meer last van.
maar meld het wel bij de huisarts en apotheek.
groetjes
 
Terug
Bovenaan