Luieruitslag!! Totaal wanhopig, Help!!

Mijn kleine mannetje van 4 weken heeft al 2.5weken lang luieruitslag. In eerste instantie zelf proberen op te lossen door extra te verschonen, andere luiers te nemen, smeren met sudo en laten drogen aan de lucht.

Vrijdag naar de HA geweest en die heeft zonder te kijken een anti-schimmelzalf gegeven want daar zou het aan liggen. Een week 2 maal daags smeren en daarna met zinkzalf en pas over 4 weken terug komen als het niet helpt.

Maar nu wordt het met de dag erger. Dan kan het toch geen schimmel zijn en 4 weken wachten is toch echt te lang voor zo'n jonge baby? of ben ik nu een hysterische hormonale moeder?

We hebben nu nog een keer gewisseld van luiermerk(pampers), laten minimaal 1 uur per dag de luier af en smeren met zinkzalf bij elke verschoonbeurt Naast de 2 x daags de anti-schimmelcreme. Gebruiken geen lotiondoekjes meer maar hydrofiele washandjes met warm water en maken het deppend schoon en droog.

Wat kan ik in godsnaam nog meer doen?! Help!!

Hier werkte wisselen heel goed.
de ene luier talkpoeder en ander bepanthen/kruidvat zinkzalf

en een badje met een beetje bio oil

Ik zou meteen stoppen met de zalf van de dokter en ook alle andere zalfjes. Het is al beschadigd/open toch? Dus zou het echt even laten rusten, veel verschonen idd wat je al doe met washand of watten met warm water en flink meer dan 1 uur per dag de luier af. Best lastig maar dan de kachel maar wat hoger en leg hem op een dikke handdoek in de box voor de ongelukjes/zeiltje eronder.. het moet echt even de tijd krijgen om te rusten en helen.
Als zijn huidje straks weer heel is, adviseer ik je deze doekjes:

https://www.greenjump.nl/Product/Verschonen/Billendoekjes/Babydoekjes-zuiver-en-vrij-van-chemicalien/Aantal.540?gclid=EAIaIQobChMI36OfxbaF2QIVpp3tCh3JogHAEAQYAiABEgI5OfD_BwE

Van waterwipes. Deze bevatten alleen maar water en een fruit extract en dus geen parfum e.d. 

Vooral geen sudocrem is mijn ervaring! Zitten ook nog geurstoffen in.
Ik heb veel gehad aan deze pagina
http://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies-babyhuidverzorging/

Vanuit het ziekenhuis kreeg ik bij de kapotte billen van mijn dochter de tip om schoon te maken met een zacht doekje gedoopt in de arachide olie (ik kreeg zo’n flesje mee destijds) dit werkte goed in combinatie met aan de lucht drogen op een matje in de box 

Wat vervelend zeg! Ons zoontje heeft een hele lastige (eczeem) huid en ook wel luieruitslag, vooral als hij dunnere poep had. Wij gebruiken alle verzorgingsproducten van Zarqa, inclusief de baby billenspray. Werkt echt fantastisch! 

Terug
Bovenaan