Luieruitslag zonder luiers

<p>Onze dochter is sinds kort aardig zindelijk overdag. Maar sinds ze voornamelijk onderbroekjes draagt ipv luiers, heeft ze last van uitslag op haar schaamlippen. Komt iemand dit bekend voor? </p><p>Sudocrem vindt ze voor bij de luiers, maar ik denk dat we voorlopig ook even smeren icm met de onderbroekjes.</p>
 
Misschien een reactie op bepaald wasmiddel of wasverzachter? Misschien een keer uitproberen of het weggaat als je een tijdje met neutraal wasmiddel/wasverzachter wast.. of een reactie op wc papier?
 
Mijn dochter heeft eens in de zoveel tijd wel eens uitslag. Een mengseltje van sudocreme en schimmelcreme werkt dan goed, is binnen een paar dagen over..
 
Is het geen schimmeltje? Dan kun je smeren wat je wilt met sudocreme ofzo maar het helpt niks. Even naar de dokter voor een speciaal zalfje en het is zo over.

Een schimmeltje is heel normaal, heel veel baby's/peuters (vooral meisjes) hebben er wel eens last van. De schaamstreek is rood en pukkelig. Heel simpel te verhelpen met een zalfje van de dokter!
 
Het kan ook bakkebaard zijn. Mijn zoon had het dichtbij zijn billetjes. Het was ook echt geen ontsteking maar het leek een uitslag die groter werd. Ik zou het even bij cb laten nachecken en huisarts. Groetjes
 
Terug
Bovenaan