Luieruitslag

Ons zoontje van 12 weken heeft sinds een week heel veel last van luieruitslag. Ik heb de indruk dat hij het sindsdien ook heel moeilijk heeft. Hij is huilerig, wil veel eten, slaapt slecht en kan soms krijsend wakker worden. Nu weet ik niet of dit door de luieruitslag kan komen. Iemand hier ook dezelfde ervaring mee?
 
Ik heb er geen ervaring mee. Maar misschien heb je iets aan de tip van de Weleda billen creme? Wij zijn in ieder geval fan! Wij zien echt wel verschil tussen wanneer we die of sudocreme gebruiken.... misschien dat het jouw kleintje ook wat sneller weer zachte billetjes geeft ☺️
 
Mijn zoon had ook een extreme luieruitslag, zijb huis was zelfs kapot. Ik gebruikte sudocrem en verschoonde hem toen vaker op een dag. Dit duurde toen 1-2 dagen toeb ging het gelukkig over.
 
Veel ervaring mee helaas. Door een heftige buikgriep had ons meisje enorme luieruitslag. Alle tips die wij kregen en die samen hielpen:
- ipv billendoekjes te gebruiken je kleintje onder de lauwe kraan afspoelen na een vieze luier. Dat doet minder pijn.
- goed afdrogen bij het verschonen
- vaker verschonen
- je kindje af en toe 10 minuten met blote billen laten liggen (even een hydrofiel eronder oid tegen ongelukjes)
- check of het niet gaat om een schimmeltje, als dat wel zo is dan is er speciale zalf die overigens vrij verkrijgbaar is bij de apotheek
- veel smeren met sudo (en evt anti-schimmel zalf)
- gebruik luiers met zo min mogelijk toevoegingen qua parfum etc.
Knuffel je kindje nog wat extra want het is zo zielig.?
succes, sterkte ?
 
 
Bepabthen wil ik er nog aan toevoegen. Bepanthen babyzalf. Is hier ook een uitkomst geweest. Dikke laag als de huid kapot is en anders dun laagje voor slapen gaan zwz.