Luieruitslag?

Misschien een rare vraag, maar kan luieruitslag ook op het piemeltje voorkomen i.p.v. op de billetjes?

Mijn zoontje van 6 maanden heeft nog nooit luieruitslag gehad (we smeren bij elke luierwisseling zinkzalf op zijn billetjes), maar sinds een paar dagen heeft hij rode, droge plekjes op zijn piemeltje en balletjes. Kan dit ook luieruitslag zijn?

We zijn maar begonnen er ook zinkzalf op de smeren en wat vaker zijn luier te verschonen (hij ligt nl. constant op zijn buik en dus de hele tijd in zijn eigen plas), maar ik heb nog niet het idee dat het verbetert.

Hebben jullie advies?
 
Hoi J,

Dat kan hoor luieruitslag kan overal zitten waar urine komt en ontlasting wat gaat broeien.

En als er tandjes in aantocht zijn vaak ook rode billen, balletjes enz door dat de urine en ontlasting sterker zijn.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hee Joyce

hier heb ik echt wat aan, volgens mij zijn bij mijn zoontje namelijk ook tandjes op komst!
Kan het zijn dat er daardoor ook pukkeltjes op zijn gezicht komen of komt dit door de flesvoeding, dat krijgt hij nog maar een paar weken.

Groetjes Maureen, mama van Mace (22 weken).
 
Maureen,

Joyce heeft gelijk hoor, bij onze kerels ziet het er net zo uit (het piemeltje dan). Gewoon lekker crèmen hoor, dat vinden ze nog lekker ook!

Pukkeltjes in het gezicht weet ik niet. Kan inderdaad van de flesvoeding komen omdat het natuurlijk een andere samenstelling heeft als bv. Heb je zelf ook vaker hè, als je iets raars eet of chocolade dat je pukkeltjes krijgt.

Groetjes Petra
 
Hoi Maureen,

Bij ons lag het waarschijnlijk aan de vochtige doekjes dat Daimy luieruitslag had,we maken nu haar billetjes schoon met een washandje en goed droog deppen,creme erop en na een paar dagen niks meer te zien.

Groetjes Marjolein
 
Hoi Maureen,

Het kan van de melk komen maar ik weet niet waar de pukkeltjes zitten in zijn gezicht.

Als het bij de mond is dan kan het ook komen door het kwijlen/speen. En dat komt dan vaak weer door het doorkomen van de tanden.

Heel veel succes.
Groetjes joyce mama van Mara
 
Bedankt voor het advies.

Mijn zoontje was gisteren echter op het KDV en de leidster zei dat het meer leek op een schimmelinfectie, dus toch voor morgen maar even een afspraak bij de dokter gemaakt.
 
Terug
Bovenaan