luieruitslag?

Hallo! Misschien een stomme vraag, maar hoe ziet luieruitslag eruit? Mijn zoon (10 weken)heeft sinds een paar dagen rode pukkelige uitslag op de huid boven z'n piemeltje. Het zit niet op z'n billetjes! Is dit ook luieruitslag? Ik smeer er  sudocreme op, maar tot nu toe nog zonder resultaat. Alvast bedankt!
 
Hoi Willeke,
Domme vragen bestaan niet hoor.
Luieruitslag kun je als volgt herkennen.
Er zitten dan rode hele vurige vlekken op zijn kontje of in de liezen.
Vaak is het ook wat nattig en kan de huid kapot zijn.
Mijn zoon heeft het ook al een aantal keren gehad.
Als het mooi droog was deed ik er sudocreme op. Maar als het nattig was deed ik er
babypoeder op. Dan werd het lekker zacht en dat voelt voor hem prettiger.
In beide gevallen was het bij mijn kleintje binnen een paar dagen weer over.
Wat die pukkeltjes zijn weet ik niet precies, maar als je twijfelt kun je altijd de ha
of het cb even bellen.
Groetjes Melanie
 
't klinkt volgens mij wel als luieruitslag. Een andere tip die ik je wil geven is om maizena of aardappelzetmeel te gebruiken als de huid "nat" is. Dit is mij aangeraden door de kraamhulp omdat hier ook geen parfum in zit. Probeer het eens. Sudocreme hielp bij mij in eerste instantie ook niet maar ik merk dat als ik het dun uitsmeer en een aantal dagen gebruik het wel helpt.

Succes!!!

grts, Minke
 
Hoi hoi

even een tip wat sudicrem betreft (heb ik van een verpleegster) Hoe dunner je smeer hoe beter het werkt, anders kun je weer gaan verstikken.
Succes ermee

Liefs Clau en Raff (5mnd)
 
Hoi, als het luier uitslag is moet het met een paar dagen wel sterk verminderd of over zijn anders zou het een schimmel infectie kunnen zijn en dan moet je even naar de huisarts dan krijg je w.s een hormoon zalf.

Groetjes.
 
Terug
Bovenaan