luieruitslag!

Hoi hoi,

Onze dochter heeft luieruitslag, het is vuurrood en een paar open plekjes. Nu komen er ook weer kiezen aan, dus ze heeft hele dunne ontlasting. Het doet echt zeer als ze in d'r broek poept. Wie heeft er voor mij tips tegen luieruitslag! Ik gebruik zelf Sudocreme, maar het helpt dit keer niet echt.

Alvast bedankt

Groetjes Max

Hai Max,

Wat zielig die kapotte billetjes,dat blijft uitproberen wat helpt.

Ikzelf ben kraamverzorgster en heb goede ervaring met bepanthen zalf te koop bij de apotheek.

En als t kan lekker in de blote billetjes kan de boel lekker luchten!

succes en hopelijk gaat t snel beterder,

groetjes ramona

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik ben net bij de apotheek geweest en heb dat zalfje gehaald (ben ff de naam kwijt) Billen lekker ingesmeerd en ze slaapt nu lekker.

Bedankt!

Groetjes Max

He,

Hier wordt gewoon maizena gebruikt hoor, gewoon een schepje in de luier en een beetje op de billetjes wrijven....werkt prima en een stuk goedkoper dan al die dure zalfjes!!!

Wat ik ook wel eens gehoord heb is eiwit op de billen smeren en dan even laten drogen...komt er een laagje op zeg maar..
Dit heb ik nog nooit geprobeerd maar schijnt prima te helpen

groetjes Yvonne

Sudocrem en Bepanthen helpen allebei goed, en zo veel mogelijk de luier uit als het kan.
Ook meteen verschonen als er gepoept is, dan kan het niet inwerken op de huid.

Mijn dochter heeft het vorige week ook heel erg gehad, tot bloedens toe. Gelukkig waren we met vakantie en was het warm, dus we hebben haar lekker in haar blote billen laten lopen buiten (jammer dat ze steeds naar binnen ging als ze moest plassen.. gelukkig lag er zeil!)

groetjes, Ellen

we hebben overigens ook de vochtige doekjes vervangen door de sensitive variant, daar zit volgens mij geen alcohol in. Met een gewoon doekje mocht ik niet eens in de buurt komen, dat deed haar echt zeer. Met de sensitive doekjes was het een stuk beter.

hoi, mijn zoontje heeft wat plekjes in zijn liesjes. Valt dit ook onder luieruitslag? Ik smeer er zelf wat zinkzalf op. (pas 1 dag) kan dus niet zeggen of het werkt, maar alle tips zijn welkom!

Terug
Bovenaan