luieruitslag?

mijn zoontje van 10 maanden heeft regelmatig last van wat rode pukkeltjes op zijn billen en rondom zijn schaamstreek.  zijn balzak voelt soms ook heel erg droog aan; een beetje eeltachtig. wie herkent dit en wat kan ik het beste daaraan doen?

Ha,

Mijn oudste zoon (bijna 3) had veel last van luier uitslaf, soms zelfs tot bloedens toe.
Voornamelijk als er tandjes of kiezen doorkwamen.
Ik ben toen op advies van het consultatiebureau begonnen met sudocreme.
Bij iedere verschoon beurt deed ik heel de schaamstreek goed insmeren. Binnen nood time was t ie er vanaf.
Nu bij mijn 2e zoon ben ik er vanaf dag 1 mee begonnen en hebben tot nog toe geen problemen gehad.
Sudocreme is bij mijn weten bij iedere drogist (in ieder gaval bij kruidvat) en apotheek te koop.

Bij de apotheek verstrekken zo ook vaak proef potjes als je het eerst wilt proberen.
Succes
Achnita

ik heb voor de oudste sudo crem gebruikt,maar dat hielp toch niet altijd goed.nu heb ik na de 2e bevalling van de kraamzerzorgster de tip gehad om bepanthen te gebruiken,en................SUPER!!!!!!!ik gebruik niets anders meer.

En weet ja wat ook kan helpen.....een beetje maizena in de luier doen....ik werk in de zorg en daar kom je nog wel eens luieruitslag tegen en dan kan dit dus ook helpen.
Sudocreme werkt bij mijn kinderen ook niet echt bij luieruitslag, dan ben ik meer van Bepanthen. Maar eigenlijk is het gewoon zaak dat je vaak verschoont, de urine en ontlasting is gewoon te zuur en dat gaat irriteren en vandaar dat Maizena helpt dat neemt vocht op en de creme beschermt tegen die zure vocht.

Terug
Bovenaan