luieruitslag

Ach mijn arm ventje..... zo'n verschrikkelijke luieruitslag. Hij heeft gisteren maar liefst 7 poepluiers gehad. Toen ik hem gisterenavond in bad deed waren zijn hele billetjes kapot. Er liep zoveel vocht uit de plekken dat ik de sudocreme er niet opgesmeerd kreeg. Hij gilt het uit van de pijn  
Heeft er iemand misschien een tip wat ik anders nog zou kunnen doen.
Liefs Ellen

Jeetje meid, wat zielig!!
wat voor pampers gebruik je??

maar krijg je het er ook niet dik op bij hem?
ik gebruik de creme van het kruidvat, en die blijft beter zitten. ( vind ik ) maar ik smeer Jr ook in met natusan bad olie zodra hij uit bad komt. misschien een tip?

Hoi,

Het is misschien een stomme tip maar wie weet helpt het. Mijn oma had ook last van smetplekken van de week, maar bij haar komt het omdat ze niet goed is afgedroogd van de week door de zusters. Mijn tante heeft toen heel voorzichtig na het douchen haar huid drooggefohnt en toen pas een creme erop gesmeerd. Het hielp heel goed, na een dag was de huid weer geheeld.

Ik zou trouwens oppassen met talkpoeder en een open huid, dat gaat namelijk klonteren.

Groetjes Hanneke

Lekker droog fohnen na het badje (houd zelf ook je hand voor de "straal" om de temperatuur te blijven controleren) en daarna niet te dik insmeren met Calendula zalf van VSM. Werkt heel goed, het verzacht ook  littekens, wondjes e.d.

Hoi,

wat ook goed helpt tegen luieruitslag is bepanthenzalf. Dat helpt bij Tijn en ook bij mij tegen alles. Schrale huid --> bepanthen, rode vlekjes --> bepanthen, droge lippen --> bepanthen.
Al met al een wondermiddel, vind ik dan,

Succes,

groetjes danielle

Terug
Bovenaan