Luieruitslag

Hoi allemaal,

ik schaam me wel een beetje, maar Laura heeft luieruitslag. Van de week had ze wat pukkeltjes en een rode huid. Gisteren was dit na wat smeren met zinkzalf weg, maar vanmorgen had ze twee blaren en vanmiddag waren die blaren open en was ook haar liesje open. Ik heb er maar betadine op gedaan en nu ligt ze in de blote billen op een luier op een zeiltje in de box. Ik heb bijna al mijn hydrofiel luiers al gebruikt en heb vanmiddag en nu maar een extra was gedaan, want tja... zindelijk is ze nog niet! Ik snap er helemaal niets van. Ik smeer trouw een dun laagje zalf op de billen bij iedere luier en ik verschoon haar luier bijna 10 keer per dag, maar kennelijk kan ik het niet voorkomen.

Groetjes Ilona

Hoi Ilona,

Tip om nadat je de billen van je kindje hebt schoongemaakt wat na te deppen met een hydrofiele luier. Doe ik zelf ook altijd als ik hem thuis verschoon. Van die doekjes zijn z'n billen toch wat klam/ nat en da's weer een goede bodem voor luieruitslag. Verder smeer ik alleen maar creme (ik zweer bij sudocreme) op de plekjes die rood/ dik zijn.

Groetjes
Judith

Luieruitslag, je doet er soms niks aan!

Hier was het ook pittig bij de jongste: de blaasjes met pus stonden er op. Bleek overigens de spruw te zijn die doorgeslagen was. Daar gaat nu dus Micozanolzalf op, tegen de schimmelinfectie.

Tips die hier wel werken: vooral niet te veel zalf, want dan kan het huidje van je baby te dun worden, het moet ook kunnen wennen aan de luierinhoud. Zalf kun je ook deppend aanbrengen, dan zit het er vaak dunner op dan wanneer je smeert.

Soms werkt de ene zalf wel en de andere niet. Zo kan hier de oudste niet tegen sudocreme, maar werkt Bepanthen wel en ook de luierzalf van Weleda doet het goed.

Schaam je dus vooral niet, hoort er helaas ook bij.....

Succes ermee, groetjes Dionne/vis78

Hai Ilona,

Het volgende kan helpen:

1.          Ook als je baby een plasluier heeft, altijd schoonmaken met een vochtig doekje,  want het plas kan ook naar bij de billetjes komen. Vaak doet men dat niet!

2.         Bij iedere verschoning zinkzalf gebruiken en daarna een beetje witte  vaseline, je neemt een heel klein beetje zinkzalf, smeert het uit tusen de bilspleet en vervolgens ook over de billetjes en daarna pak je een klein beetje witte vaseline dit tip je een beetje tussen de billenspleet en wrijft dit vervolgens uit, het werkt echt heel goed! Ik gebruik zelf een hele voordelige zinkzalf van de Hema, ze hebben maar 1 soort dus je kan het niet mislopen.

Ik hoop echt voor je dat je er wat aan hebt! Het kost wat meer tijd maar het helpt wel.

Succes!

Sharon

Hoi,

Nog even dit. Het is niet nodig om voor een kleine baby shampoo te gebruiken. Dit droogt de hoofdhuid ook uit.

Dus stel dit zolang mogelijk uit. Alleen haarlotion is al genoeg. Die kleine van mij (4 maanden) en gebruikt dit nog niet, en ze haartjes ruiken nog even goed en zijn nog even glanzend!

Groetjes,
Sharon

Hoi,

vandaag van hetzelfde laken een pak. Laura had zelfs een bloedend plekje op haar billetjes, terwijl ik ongeveer iedere twee uur haar luier verschoon en haar even bloot laat liggen. Maar ik ben zo trots op mijn kleine meid, als ik haar billetjes insmeer, geeft ze geen kik en ligt ze me alleen maar lief toe te lachen. Dat terwijl het toch ook wel eens pijn moet doen. Ze werkt me ook helemaal niet tegen als ik de boel wil bekijken of schoonmaken. Mijn kleine grote meid! (Dat heeft ze niet van haar moeder.)

Ik herken dit van mijn eerste kind. Maandenlang hebben we geworsteld met zalfjes tot aan hormoonzalven toe. Tot ik op internet las dat het aan de billendoekjes kon liggen van de DA. Ik heb overgestapt op een ander merk doekjes en binnen 2 dagen was alle uitslag verdwenen. Mijn jongste kan niet tegen de doekjes van Pampers. Ik heb ook nu weer andere doekjes gaan gebruiken en de volgende dag was het al stukken minder. Ik geloof dat het de kamille ofzo was in de doekjes bij de eerste. Maar dat is al 4 jaar geleden, dus precies weet ik het niet meer.

hoi,

zielig he die rode billetjes,
wat ook heel goed helpt is maizena over de billetjes strooien.
Het klinkt raar, maar het werkt heel goed!
ik gebruik het op het kinderdagverblijf ook, en de rode plekken zijn eerder weer beter dan bij sudocreme.
groetjes

Terug
Bovenaan