luieruitslag

A

Anoniem

Guest
Suze heeft sinds een week behoorlijke luieruitslag. Heb eerst billencreme van Weleda gesmeerd. Toen op aanraden van het kdv en de apotheek overgestapt op zinkzalf van Daro (ze reageert een beetje allergisch op Zwitsal), maar het lijkt er niet beter op te worden. Tenminste, de blaasjes zijn minder geworden  maar het is knalrood. Nu ben ik maar gestopt met smeren, ik verschoon haar luier veel vaker en maak haar met een washandje en lauw water schoon en droog haar goed af.
Hebben jullie nog tips?

groetjes,
Karin

Hoi Karin, het schijnt ook te helpen als je niet gelijk een luier omdoet maar je kindje even met blote billen laat liggen. Je ziet dat ook wel met wondjes die beter genezen als er geen pleister op zit. Misschien heb je nog wel zo'n kraammatrasje o.i.d. Ik zou haar (toch?) daarop even in de box laten liggen. Zorg er wel voor dat ze niet te koud wordt. Ik hoop dat het helpt! Veel succes.

Ik bedenk me opeens dat sommige kinderen ook luieruitslag krijgen als de tandjes doorkomen... misschien is dat in jullie geval zo?!?

Wat hier goed heeft geholpen bij luieruitslag waarbij zijn billetjes helemaal kapot waren:

dun laagje sudocreme en maizena. Flink wat maizena over de billetjes en in de luier. Dit neemt al het vocht op waardoor de billetjes droog blijven. Werkt echt heel erg goed!

Succes!

Groetjes Martinique

quote: Fleur79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-09-2007 10:09:43'));

Ik bedenk me opeens dat sommige kinderen ook luieruitslag krijgen als de tandjes doorkomen... misschien is dat in jullie geval zo?!?

Dat zou zomaar kunnen, want ze kwijlt ontzettend en zit steeds met 2 handen in haar mondje. Maar tot nu toe is er nog niets te bekennen van een wit puntje of zo.

het is goed om ze zoveel mogelijk in dr blote billetjes te laten liggen,of een hydrofiele luier omknopen.
verder  kan je ook de billetjes af te wrijven met zonnebloemolie en daarna maizena of talkpoeder op de billen en in de luier strooien.met zonnebloemolie maak je de billetjes goed schoon en er komt een  vochtafstotend laagje op en de maizena of talkpoeder nemen goed vocht op.  
beterschap!!

Ik was vandaag toch bij het consultatiebureau en de arts denkt dat het waarschijnlijk een schimmel is. Suze heeft ook al 2x spruw gehad en diezelfde hardnekkige schimmel is nu dus verhuisd naar de andere kant  Ik heb meteen zalf gehaald, daarmee zou het snel over moeten zijn.

Dank voor jullie tips!

groetjes,
Karin

Als het echt een schimmelinfectie is helpt het natuurlijk niet en moet je echt een zalfje gebruiken, maar ik zweer ook bij maizena! Een wondermiddeltje!

Terug
Bovenaan