Luieruitslag

A

Anoniem

Guest
Noah heeft heel erg last van luieruitslag hebben jullie tips?
sudocreme,bepanthem,zinkzalf en in de blote kont liggen ik heb alles al geprobeerd.

Kan het ook door het merk luier komen?

mamavandaanennoah(4,5 maand)

hoi hoi

wat ook vaak helpt is stoppen met billendoekjes maar gewoon met een
schoon gaasje met water of washandje want daar zit niks in en daarna zink erop doen maar NIET als de huid droog/kapot is want zink droogt in en dan is het niet goed
gebruik dan vasiline als het droog is

succes ,

groetjes moekje

Ja het kan wel degelijk aan de luiers liggen. Jim heeft bijna nooit last gehad van lluieruitslag de enige keer dat hij hier last van had was toen ik Bumblies? van de Vomar gebruikt had. Ik heb zelf altijd Pampers maar ik had een bijna nieuw pak van een vriendin gekregen. Dit was erg lief bedoeld maar voor Jim dus geen succes.

Hoi hoi,

Ik heb niet de ervaring of het van luiers kan komen, maar ik weet wel dat sommige doekjes wat 'agressief' zijn. Pampers, maar ook de Hema bijvoorbeeld, hebben doekjes voor tere billetjes.
Verder een ouderwetse tip, maar het helpt vaak echt: maizena op de billetjes doen!
Tot slot wil ik je nog even de tip geven om er een arts naar te laten kijken (HA of bij het CB), want het zou misschien ook een hardnekkige schimmelinfectie kunnen zijn. Dan helpt alleen een goede (hormoon)zalf van de arts. Mijn dochter heeft ook zo'n schimmelinfectie gehad. Gelukkig wees het KDV hier ons toen op.

Groetjes, Karin

Hoi
Toen Birgit net geboren was had ze veel luieruitslag, maar dat kwam omdat ze de heletijd van die spuit-bv- broeken had, idd geen cremetje hielp. Nu heeft ze erg geen last meer van ALLEEN ik heb een keer een pak luiers gehad van C1000 en daar kreeg ze het dus ook van, ik kwam erachter toen het wel erg opviel dat het over was als ze een dagje naar de opvang geweest was (andere luiers).
Het kan dus goed aan de luiers liggen, bij de etos luiers en pampers heeft ze het niet.

Groetjes!
Evelien

Hoi,

Idd stoppen met billendoekjes, onze dochter kan niet tegen de billendoekjes van Natusan, wel tegen die van Etos, Pampers, Zwitsal etc. Dacht eerst dat het aan de luiers lag (Pampers), maar ze bleef het houden, ben toen gestopt met de doekjes van Natusan en weer overgestapt naar Etos-doekjes + insmeren bij elke luierverschoning met sudocreme, na 2 dagen was het weg.
succes!

groetjes,
xx Roos xx

Hoi,

Stijn heeft last van luieruitslagals ik hem luiers van pampers aan doe. Die komen er dus niet meer in. We gebruiken altijd huggy's.

Wat helpt tegen luieruitslag is met een washand de billen schoon maken, goed laten drogen in de open lucht en voordat je een schone luier aandoet een laagje maizena op de billen strooien.

Groetjes van Marloes

o ja en als het niet over gaat kan het een schimmelinfectie zijn en kan je beter even langs de arts.

Hmm ik gebruik huggies en de laatste tijd hebben we doekjes van aldi gehad.Nu hebben we weer zwitsal Ik heb al de washandjes maar van boven gehaald en het daar eens mee proberen.Bedankt als het maandag niet beter is laat ik er even naar kijken

Terug
Bovenaan