Luieruitslag

Hallo

Wat gebruiken jullie voor luieruitslag ?
Shanice de billen liggen weer helemaal open echt zielig hoor. Bij Milton gebruikte ik altijd sudocreme bij Shanice heb ik dat ook een heel poos gedaan maar het lijkt wel of dat niet werkt bij shanice en dat ze er juist meer last van heeft. Ik heb ondertussen weleda geprobeerd dat vond ik helemaal niks en ik heb van natusan de zinkzalf maar ook niet om te zeggen dat is het. Ik heb nou van dr swaab de lanoline creme gehaald en ik gebruik wat ze voor de schimmel heeft gehad van de ha de kinderarts vond het goed.
Ik ben nieuwsgierig wat jullie er nou voor gebruiken.

groetjes lisette

Hoi

Als yordi de billen zo kapot heeft( wat gelukkig niet vaak voor komt) dan gebruik ik altijd bepanthen. Ik vind het echt geweldig spul.
Ik heb toen de sudocreme de deur uit gedaan, want als ik dat bij yordi op smeerde,krijste hij alles bij elkaar. Echt zoooo zielig.
Ik gebruik zelf ookwel eens bepanthen.
Je kunt het in de drogisterij krijgen maar bij ons in de apotheek hebben ze het ook. Ik weet niet of dat ik elke apotheek zo is.
Ik hoop dat snel haar billetjes weer beter zijn, tis altijd erg sneu.

Liefs marielle

Dat is bij mijn kinderen ook zo. Bij de oudste gebruikte ik altijd de zinkzalf van Zwitsal (die is ongeparfumeerd), bij hem hielp Sudocreme ook niet goed. Bij de jongste gebruik ik naar alle tevredenheid wel Sudocreme.
Ik hoor wel eens van andere moeders dat zij bij heel erge luieruitslag Maizena gebruiken, dus plunder je keukenkastje. Schijnt een goed middel te zijn van vroeger. Heb het zelf nooit gebruikt....
Groetjes, Noor

De tip van maizena hoorde ik van mijn schoonmoeder toen daniëls billen helemaal open lagen van tanden krijgen... gewoon van uit het pak ruim strooien over de billen heen en dan de luier dicht.
Hier hielp het goed, al gaat het als hij geplast heeft wel klonten.

Sudocremé helpt hier wel, maar heb ook bepanthen gehad toen hij   nog maar een paar maanden was, en dat hielp ook super!
Heel zacht is het en lekker vet, trekt ook mooi gauw in.
Vind zelf alleen de tubes heel irritant, deze zijn van metaal en barsten op den duur hier.
sdc is wat goedkoper dus vandaar dat ik daarover op gegaan ben.

bepanthen hielp bij mij trouwens ook super bij tepelkloven!

liefs marina

ook hier een bepanthen gebruiker.
caithlyn heeft er gelukkig ook weinig last van (altijd als er weer een tandje/kiesje doorkomt)ook ik heb wel sudocreme staan maar minder succes als met bepanthen
laatst had ik een advies gekregen van iemand om een potje te halen van dokter swaap (of wat dan ook) en dat moest heeeeeeeeeeeel goed werken dus ik gehaald en die mag je dus alleen met een wattestaaf aanbrengen en een paar dagen later had ze een schimmel infectie pfff waarschijnlijk door het wattestaafje (terwijl ze gewoon in een doosje zitten)maar tis dus hele goede zalf maar met extra gebruiksaanwijzingen haha voor mij geen dokter zwaag meer

succes

liefs

hoi,
Jurgen heeft maar 1x echt erge luieruitslag gehad, tijdens een antibiotica kuur :(
ik hen sudocreme geprobeerd, was een ramp ('t werd alleen maar erger)
en bepanten, ook geen succes (bleef gelijk)
toen ten einde raad maizena,... en dat werkte!
ik heb nu bij blokker een cacao-strooier gekocht en heb het daar in, dat is handiger dan uit het pak.
sterkte suzan

Hoi!

Bij Gijs is het een keer zo erg geweest dat het gewoon tot bloedens toe open was. Iemand raadde ons toen de zinkOLIE van dr. Swaab aan (te koop bij de apotheek) en dat was voor ons het wondermiddel. Na 2 dagen was het over. Geweldig!

Groetjes Clau

Hier ook een bepanthen-fan. Ik gebruik het sinds Norah 2 maanden is elke dag, ze heeft sindsdien nooit meer last gehad van luieruitslag. En je hebt niet zoveel nodig, ook heel fijn. De tube barst bij mij gelukkig nooit open, maar als je daar wel last van hebt, kun je ook een kleinere tube kopen, die zijn er ook. Ze hebben het bij mij in het dorp gewoon bij de Etos.  

Die maizena-tip is trouwens niet alleen een 'praatje van vroeger' van onze (schoon)moeders, zelfs op ons consultatiebureau zeiden ze dat. Heb het nog nooit gebruikt, maar ik vind dat van   die cacaostrooier wel een supercreatief idee (weet niet meer van wie)!

Groeten,
Jamie

Terug
Bovenaan