luieruitslag

Hallo mama's,

Gisteren constateerde ik bij het verschonen van Guusje (2 wk) dat ze flinke luieruitslag heeft. Ik zit te denken aan 2 oorzaken: etos luiers, die had papa gehaald ipv pampers, dus ging ik braaf gebruiken of de doekjes van pampers, daar hoor ik wel meer klachten over (alcohol en parfum). Helaas hadden ze in het ziekenhuis waar ik de afgelopen dagen moest liggen niets anders.
Op advies van de wijkverpleegster ben ik met washandjes lauw water in de weer bij het verschonen. Schoonmaken met lauw water en dan droogdeppen met een schone hydrofielwashand. Vervolgens met zinkolie insmeren. Het probleem is dat Guusje moord en brand gilt als ik haar verschoon. Zooooooo zielig. Ze knijpt haar billen bij elkaar zodat ik er niet goed bij kan. Als ik haar billen insmeer gaat ze ook vaak prompt poepen, wat weer zeer doet. Zodra ze haar kleren weer aanheeft is het prima en is madame stil en tevreden.
Heeft iemand een gouden tip zodat het snel weer over is, want ik vind dit zo  sneu voor mijn meisje.

Dank je wel

liefs, Letty

Au, au, au arme kleine meid! Het wondermiddeltje hier is Maizena!! Klinkt misschien raar maar het werkt als een trein!
Ik zou zelf de poep gewoon met de douchekraan eraf spoelen en dan droog deppen met een hydrofiel, want ik ben bang dat je het gewrijf alleen maar erger maakt..
Het kan inderdaad goed dat je dochtertje niet tegen parfum kan, er zijn genoeg produkten voot baby's op de markt zonder parfum. Bij Etos verkopen ze een hele lijn met o.a Eco-billendoekjes, luiers en wasgel. Ook Neutral heeft bijvoorbeeld een lijn zonder alcohol en parfum.
Het is even uitvinden waar ze niet tegen kan... Succes!

Liefs L81

Oja en even elk uur verschonen en dan even de billetjes bloot laten liggen, is zo'n luier is t alleen maar warm en broeierig en daar wordt t ook niet beter van...

De billenzalf van Weleda werkt ook erg goed. Na een luierwissel zie je al verschil.

En wat ook wel werkt vaseline erop. Zorg je ervoor dat het vocht er niet meer tegen aan komt.

Sterkte voor je kleintje.

@ L81:

Bedankt voor je tip. Ik ben erg benieuwd wat je met Maizena doet. Een papje maken en dan op de billen smeren?
Vanmorgen hebben we Guusje een tijdje lekker in haar blote kont (wel op zo'n bevallingsmatrasje uit het kraampakket i.v.m. ongelukjes...) laten liggen. Ze gilt het dan uit in eerste instantie, maar op een gegeven moment ligt ze te spinnen als een poesje. De zinkolie werkt best goed, het is al veel minder vurig dan gisteren. Hier gaan we dus nog maar een tijdje mee door.  Ik hoop maar dat het gauw over is, want dit is ook niet leuk voor d'r.

groetjes!

Inderdaad ik doe een klein beetje in een bakje, drupje water erbij zodat t wat beter op de billetjes blijft liggen. wat je ook kan doen is eerst een beetje vaseline/bepanthen/sudocreme en dan maizena erop!

Succes!

Terug
Bovenaan