luieruitsleg bij peuter

Hoi mama ´s

Mijn mannetje heeft geregeld schrale billetjes of rode bultjes in zijn liezen en op zijn geslachtsdeel. Hier heeft hij veel last van vooral bij het verschonen.
Ik gebruik van zwitsal altijd de zinkzalf en smeer die er dan lekker dik op.
Maar is dit eigenlijk wel goed? Hij is heel wit en heeft sowieso een gevoelig huidje (in de winter nu ook schrale wangetjes). Heeft iemand tips?

Liefs mama van Pip (15 mnd)
 
Hoi
Ik gebruik voor mijn zoontje altijd vaseline lanette. Dit is een mildere vorm van de vaseline en sluit de huid niet af. Het is te koop bij apotheek en ik heb er echt alleen maar goede ervaringen mee. Mijn zoontje heeft exceem en hiermee is de schrale huid goed te onderhouden.
Succes. Groetjes Jeanette
 


Hallo mamaLina!
Als ik jou was zou ik zinkzalf niet te dik opsmeren. Dit hoopt zich vaak alleen maar weer op en kan gaan korrelen. Met b.v. baby olie en een gaasje kan je het er weer afhalen. Zinkzalf moet je dun aanbrengen. Dit geeft het beste resultaat.
Als het echt een droge huid is zou ik iets wat vet is erop smeren. Ik gebruik produkten  van Balneum Hermal junior. Dit is wel prijzig maar er zit ook bijna tot geen parfum in. Onze dochter (20 mnd) heeft ook een gevoelige huid en heeft hier goed baad bij.
Ik smeer haar in de winter 2x op een dag in. Op de droge plekken smeer in vaseline.
Succes!
 
Hi

als het weer erg is met de rode billen en de lies, rond tanden krijgen, smeer ik sudocreme en vaseline, beetje om en om, meestal 's nachts een dikke laag vaseline en 's ochtends sudocreme. Werkt goed, binnen 1 week is het dan weer over, blijf dan meestal wel een tijdje nog vaseline smeren. Gebruik vaseline ook op zijn wangetjes en ook weleda weer en wind creme, nu het kouder wordt krijgt hij ook droge wangen en dan dus niet.

groetjes,
lia
 
oh ja vergeten, zwitsal gebruik ik niet meer omdat door die parfum alles nog droger werd, zijn wangen dan want de zink zalf heb ik nooit van zwitsal gebruikt. Ook de body lotion kon mijn mannetje niet tegen (ook door de parfum denk ik).

groetjes,
lia
 
Ik zweer bij de Calendulacreme van weleda.
Bij rode billetjes werkt dat zeer snel en goed.
Ik gebruik ook niets meer van Zwitsal, dat is zo sterk geparfumeerd dat mijn dochter er echte uitslag van krijgt.
En ik werk in de zorg en heb geleerd dat zinkzalf heel dun aangeracht moet worden, anders heeft het geen enkele nut.
Groetjes, Claudia.
 
Terug
Bovenaan