Naar jezelf luisteren hoor!
Mijn zoontje is 8,5 maand, was bijna 2 maanden te vroeg geboren, heeft (nog steeds) last van reflux, grote onrust en heeft zo'n 6 maanden in het hokje 'huilbaby' gezeten.
'Doorslapen' is 6 uur achter elkaar slapen, nou dat doet mijn zoontje ook zelden. Vaak zoals je zegt korte slaapjes overdag, iets langer 's nachts, maar we komen niet echt dichtbij de 6 uur... We hebben inmiddels 4 nachten gehad sinds zijn geboorte dat hij 6 uur of langer achter elkaar heeft geslapen...
Wij hebben met hulp van het kabouterhuis (zorginstantie die aan huis begeleiden bij 'moeilijke' kinderen in Amsterdam) en het CB de nachtvoeding afgebouwt, maar het wil nog wel eens gebeuren dat hij hem wil. Overigens is het hier niet alleen wakker worden om een voeding, soms gewoon onrust, willen knuffelen e.d.
De nachtvoeding afbouwen deden wij door minder schepjes voeding bij dezelfde hoeveelheid water te doen en dat dan steeds verder af te bouwen.
We zijn nu wel goed op weg, minder op verzoek doen en meer 'vast' helpt hier goed. De eerste 6 maanden ging dit niet, hij is toen ook nog eens 2 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis en 'daar gingen ze hem wel even een vast ritme aanleren'... Nou dat ging dus ook niet, maar nu gaat het eigenlijk wel ineens vrij goed.
Ik vind het belachelijk dat het CB jouw denkt te helpen door te zeggen 'laat haar maar huilen', dat is toch geen goed advies? Mijn CB kwam dit schema, misschien heb je er wat aan.
tussen 6.30 en 7.30 flesje
van 8.30 tot 9.30 in bed (ook als hij niet slaapt)
om 10.00/10.30 fruithapje
van 11.30 tot 13.30 in bed
om 13.30 fles en een stukje brood
om 15.30 een beetje thee of diksap en een rijstwafel of soepstengel
om 17.30 avondeten/groentehap
om 18.00 evt. toetje/beetje drinken
om 19.00 naar bed
om 21.00 fles en daarna weer in bed tot de ochtend (of dat is in ieder geval het plan dat hij het daar ook mee eens is...)
Heel veel succes en sterkte!
Liefs, Marieke