Luisteren

Mijn dochter van 4 1/2 jaar luistert zodra ze de voordeur uitgaat absoluut niet meer, ze heeft alleen nog aandacht voor andere kinderen. Ik kan boos worden en haar straffen als ze niet luistert maar het helpt niet. Wie heeft er tips.....
 
Beste Monique...

Ieder kind is anders dus ook de aanpak hiervan, maar misschien dat de methode die wij op ons 3,5 jarige stuiterballetje (zoontje) hebben toegepast helpt.

Ons zoontje heeft het geluk dat wij in een klein dorpje wonen met weinig verkeer maar wel met een hele hoop kinderen, dus zodoende speelt hij al sinds het prille begin van deze zomer buiten, en het is dan ook een echte straatdweil geworden.

Uiteraard gaat dit ook wel eens gepaard met kattenkwaad, en als ik hem dan probeerde uit te leggen wat nou wel en wat nou niet mag, ging het zijn ene oor in en de andere weer uit, want hij wilde weer zo snel mogelijk terug naar zijn vriendjes.

Toen ik dit een beetje zat begon te worden heb ik hem maar aangepakt op de ouderwetse manier, niet luisteren? dan maar naar binnen want, als je nog te jong bent om te luisteren, ben je zeker te jong om buiten te spelen .... met deze woorden sprak ik mijn zoontje aan, en dat begreep hij dus wel, en sindsdien gaat het stukken beter.

Groetjes Brigitte
 
Terug
Bovenaan