Lukt niet echt....

He F.

Ik ben blij weer wat van je te lezen. Alleen wel jammer dat het niet echt goed nieuws is. Maar je heb groot gelijk om te gaan proberen om je gedachten te verzetten. Zelf wordt ik soms ook lichtelijk gek van mezelf. Ze zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn. Maar hoe kan dat nu??? Het wordt toch iedere week/maand sterker. Maar sporten is een hele goede afleider! Ik doe donderdagsavonds aan aquarobic. Vind ik ook heel leuk!!

Ik wist eigenlijk niet dat wij zoveel gemeen hadden met elkaar. Allebei in januari 04 begonnen en bijna tegelijkertijd een mk. Jij een paar dagen na mij. Ik hoop dat we nu ook allebei snel zwanger zijn en een baby krijgen in mei! (inderdaad een prachtige maand!!).

Ik denk trouwens niet dat we dat lijstje mooier kunnen krijgen. Ik heb even bij het forum "als zwanger worden langer duurt" gekeken en daar zien de lijstjes er ook zo uit.

Liefs Cath

ps: ik heb nog geen idee wanneer mijn NOD is. Ik hoop dat het nu weer netjes om de 4 weken is, maar ik ben nog nooit regelmatig geweest. Ik vetrouw volledig op mijn MB.

Hoi Cath,

toen ik met de lijstjes bezig was viel mij inderdaad ook op dat we veel gemeen hebben met elkaar. Ik hoop ook echt heel erg dat we voor een mei kindje kunnen gaan maar ik ben bang dat ik deze maand geen eisprong heb... Heel erg frustrerend maar ik voel me gelukkig al beter dan een week terug. Diep van binnen hoop ik nog steeds een eisprong te krijgen maar dat zou wel heel erg laat zijn.. Ik zie het wel. Ik houd je in ieder geval op de hoogte van alles. Is je ongi al voorbij?

Kus F

Ha F.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier gefrusteerd van wordt. Maar zou het niet kunnen dat je hem gemist hebt?? Heb je nog wel geklust tussendoor. Misschien ben je wel zwanger? Maar ja, dat is misschien te positief gedacht. Het is altijd weer zo'n grote teleurstelling als die test negatief is. Eigenlijk is het de ene teleurstelling na de andere.

Mijn collega heeft ook een miskraam gehad. Ik was er eigenlijk zelf ook niet goed van. Het komt allemaal van jezelf ook weer terug. Je hoort het zo verschrikkelijk vaak. Voordat ik de mk had, vond ik het wel heel rottig voor diegene, maar ik had nooit verwacht dat het zo'n impact zou hebben. Ik denk ook dat je er het snelste overheen komt door zwanger te raken, maar ja daar zit even het probleem he?

Mijn ongi is al bijna over. Pff gelukkig, heb er echt een hekel aan.

Ik wens je verder het allerbeste en hoop toch nog snel positief bericht te lezen.

Liefs Cath (eigenlijk heet ik Ramona, maar ik wil toch nog een beetje anoniem blijven. Ik heet met mijn doopnaam Catharina, vandaar dat ik deze naam gebruik. Ik wou dit toch even zeggen omdat ik Cath eigenlijk een beetje rare naam vind!!)

Hoi lieve Cath,

Ik vind het helemaal geen rare naam. Sterker nog, ik vind het juist een hele mooie naam! Echt waar. Wat grappig dat je eigenlijk Ramona heet. Ik 'ken' je helemaal als Cath dus ik moet echt wennen aan je echt naam haha. Ook een mooie naam trouwens. Een collega van me heet Ramona, echt een schatje! Grappig is dat, je associeert een naam meteen met iemand. Als je een hekel hebt aan iemand die bijv. Klaas heet dan zul je het nooit een mooie naam vinden denk ik.
Van de week was ik heel erg misselijk en ineens kreeg ik het bizarre idee, misschien ben ik wel zwanger... Maar dat kan echt niet. Want meteen na mijn ongi ben ik weer begonnen met de MB en als ik mijn eisprong heb dan heb ik ook erg last van slijm (hoe heet dat slijm ook al weer. Iedereen heeft dat rond de eisprong heb ik begrepen.. ook dat heb ik niet gehad dus ik vrees dat ik of een hele lange cyclus heb deze keer, of geen eisprong heb deze maand. We zijn nu 4 weken na mijn ongi en ik heb eens zitten denken (mede door die opmerking van jou dat de ene keer de linker eistok een eitje produceert en die maand erop de rechter). Na mijn mk duurde het 7 weken voor ik weer ongi werd, daarna duurde het 5 weken voor ik weer ongi werd..... misschien duurt het nu wel weer 7 weken (is 1 eierstok gewoon heeeel erg traag)... Ik weet het ook niet hoor maar ik zou wel blij zijn als ik mijn eisprong nog zou krijgen.

Lekker dat jouw ongi nu alweer voorbij is. Op voor de volgende ronde. Over 1,5 week ofzo kun je alweer klussen!! Als mijn 7 weken theorie klopt (zal wel niet haha) dan kan ik dan ook klussen.

Nou meis, geniet van je weekend.

ps: wat doe je eigenlijk voor werk (gewoon even nieuwschierig naar je. Ik ben communicatie-adviseur in Amsterdam).

X F.

He F.

Ik hoop echt voor je dat je eisprong er nog aan komt. Je theorie klinkt heel aannemelijk, dat het de eerste keer 7 weken duurde, misschien is die ene eierstok inderdaad gewoon trager en moet nog op gang komen. Ik had de 2de keer ook pas een eisprong na bijna 4 weken en toen werd ik anderhalve week later ongesteld. En volgens mij is die eierstok nu weer aan de beurt!!! Ik hoop dat hij nu op gang is gekomen.

Maar ik zat gisteren nog eens te denken (dat doe ik wel vaker hoor! haha), waarom zit ik mezelf toch zo te pushen! Je maakt jezelf er gek mee en het komt toch echt pas wanneer je lichaam er klaar voor is, niet je hoofd! En de tijd gaat zo snel, wat is nu een maandje meer of minder???!! Maar ja, dat gevoel he? Je wilt zo graag en ik ben zo ongeduldig! Maar ik denk dat het nu ook scheelt dat de omgeving weet dat je bezig bent. Ik wil zo graag met goed nieuws komen. Mijn moeder zou het ook zo leuk vinden. En iedereen let op je enzo. Iedere maand dat het langer duurt, ben ik bang dat ze gaan denken dat het niet lukt ofzo. Maar ja so what??? Wat kan mij mijn omgeving nu eingelijk schelen?? Ik ben ook zo stom geweest om toen gelijk tegen iedereen te zeggen dat we er weer flink tegenaan gingen en dat het de eerste keer heel snel was gelukt dus dat ik nu ook wel goede hoop had dat het snel zou lukken. Dus ja, dan wil je ook graag aan dat beeld voldoen he? Maar ondertussen heb je alleen jezelf er maar mee. Het is gewoon best moeilijk allemaal. Je kunt je gevoel gewoon niet uitschakelen, maar toch het is toch ook wel zo, wat maakt een maand meer of minder nu uit? Als je maar een gezonde baby krijgt? Het is een hoop rust voor jezelf als je zo zou kunnen denken. Ik ga er aan proberen te werken! Pfff. Hoe noemen ze dat positive thinking?? Ik ga gewoon mij best doen om zo te denken!

Ik werk als medisch secretaresse in een ziekenhuis! Ik werk 32 uur. Ben 's maandags altijd vrij. Ik zit nu ook mijn werk. Ideaal he??? Tis wel heel druk eigenlijk, vakantietijd! Maar ja, je moet je prioriteiten weten he?? haha. Ik ga nu maar gauw weer wat doen. Jouw baan klinkt erg interessant! Heb je het naar je zin? Moet je er vaak op uit naar klanten ofzo?

Prettig weekend!

Liefs Cath (ik blijf toch mijn pseudoniem maar gebruiken hoor!! Is jouw echt naam Frederique?? Dat vind ik ook echt een hele mooie naam! Ik heb er toen (toen kende ik jou nog niet) zelfs aan gedacht om mijn baby zo te noemen!

Hoi Cath,

Ik denk er precies zo over als ik. Vooral de laatste week heb ik zoiets van, waarom ben ik zo ongeduldig. Je kunt toch niets forceren! Ik heb dus echt een stapje terug gedaan qua gevoel. Gisteren had ik bijv. echt geen zin om te klussen. Vorige week had ik dat wel gedaan want je weet maar nooit. Nu vertrouw ik maar op de MB en mijn lijf dat ik nu nog niet mijn eisprong heb. Ik ben blij dat ik er nu even niet zo overdreven mee bezig ben. In mijn omgeving weet ook iedereen dat wij bezig zijn en daar baal ik wel een beetje van. Op goed bedoelde adviezen van, je bent er teveel mee bezig. Neem er toch wat meer afstand van, zit ik niet te wachten. Vooral niet van mensen die zelf meteen zwanger werden en nooit een mk hebben gehad!

Zelf heet ik inderdaad Frederique maar ik noem mezelf nu vaak F om toch wat anoniemer te blijven. Ik hoorde nl. van een kennisje dat zij ook vaak op het forum zwanger worden zit en ik zit er niet op te wachten dat zij al deze persoonlijke informatie van mij leest. Aangezien de naam Frederique niet vaak voorkomt heb ik maar besloten er gewoon F van te maken. Zij weet niet dat ik ook op dit forum zit en zo ben ik iets anoniemer voor mijn gevoel.

Mijn baan bevalt me heel goed. Ik doe interne communicatie wat inhoudt dat ik ervoor zorg dat alle medewerkers op de hoogte zijn van alles wat er speelt binnen het bedrijf. Ik schrijf en maak het personeelsblad en ik onderhoudt het intranet etc. Ik heb het erg naar mijn zin. Ik werk 4 x 9 uur en ik ben elke vrijdag vrij. Echt heerlijk he die 4 dagen??

Nou meis, ik moet er mee stoppen want ik krijg zo een vriendin op bezoek en ik wil nog even snel wat opruimen.

Tot snel, X F.

ps: in een ziekenhuis werken lijkt me echt super leuk!! Je werkt toevallig toch niet bij gynaecologie??

Terug
Bovenaan