lukt ook niet

Hallo andere moeders,

Ik heb een paar dagen geleden een berichtje gezet dat mijn dochter zo een slechte eter is en daar een paar tips op gekregen om het haar zelf te laten doen, maar ook dat helpt niet. Als ik haar een stukje(reepje) brood geef, of het nou droog of met beleg is of in de melk gedoopt, hoe dan ook dan zuigt ze er wel aan maar zodra er een stukje afbreekt in haar mond gaat ze kokhalsen en uiteindelijk overgeven.
Als ik haar haar fruithapje zelf laat eten, mag ze er van mij best een troepje van maken maar het is alleen maar troep want ze draait met de lepel,
kijkt naar de lepel, smijt met de lepel alles behalve in haar mond stoppen, ze eet het ook niet met haar vingers, wel kliederen maar geen hapje eten. Heeft iemand misschien nog een ander idee hoe ik mijn dwarse dochter toch wat brood en fruit naar binnen kan krijgen?
 
Hoi,

Vervelend he als je zo graag wil dat ze eet en ze doet precies het tegen over gestelde. Dan kan je je zo een zorgen maken.

Heb je al eens geprobeerd om haar een stuk banaan in haar hand te geven.

Het kliederen vinden wij als ouders niet leuk maar helpt wel in het ontdekken van nieuwe dingen waaronder eten.

Verder kan ik alleen maar zeggen probeer het een beetje te negeren en bied het iedere keer op nieuw aan.

Drinkt ze haar flessen wel goed?

succes meid en kinderen hebben in principe nu nog genoeg aan alleen melk.
 
hai, noop, sorry, ik heb ook geen gouden tip voor je, maar ik wou je bemoedigen, dat het mettertijd kan verbeteren...

Anne is nu 9 maanden volgende week, en sinds 2 weken eet ze af-en-toe (gemiddeld 1xper3dagen) 1/3 boterham.En sinds 1 week wil einelijk , na ruim 3 maanden proberen en aanmodderen!!, warm eten.
Ze eet nu 1/2 potje warm, van het kleine 4-maanden-formaat, en dit dan vermengt met een iets mindere hoeveelheid fruit. En jawel, nu eetze het!! Overigens ben ik ook een maand bezig geweest met fruit. Voor dat ze dat lekker ging vinden..............
Hier was best ontvangen tip toch wel;
"het tijdstip" en '"fles-erna".
ik geef eten na een goed slaapje 's middags, en ze krijgt pas na het eten een fles.

Nou, veel succes!!

ik gaf Anne trouwens wel een eigen schoon lepeltje/vorkje in haar handje, zodat ze niet steeds achter mijn lepeltje/vorkje aanging. hielp 1e wwek wel goed, daarna had ze het door..........
hey, succes, groetjes.........en uiteindelijk zal alles in orde komen hoop ik voor je, doeg!
martine
 
Hoi Sharon,

Kinderen gaan vanaf 6 maanden beginnen met kauwen. Maar niet bij elk kind gebeurt het op dezelfde tijd. Zoals ook niet alle kinderen volgens'hetboekje'op hetzelfde moment gaan lopen.
Bij jonge baby's zit de kokhals of wurgreflex voorin het mondje. Zodat al het vraamde wat voorin hun mondje komt, wordt uitgespuugd. Langzaam verschuift dat kokhalsreflex naar achter, pas dan kunnen kindjes vast voedsel geven.
Je kunt dus gewoon blijven aanbieden. Als ze in de kinderstoel zit al jullie eten of op schoot leg je steeds iets voor haar neer zodat ze zelf kan proberen. Dan komt het moment dat ze het op gaat eten vanzelf! Neem rustig de tijd. Het eerste levensjaar is mm hoofdvoeding en de rest BIJvoeding.
 
Terug
Bovenaan