Lunchen op school

Mijn dochtertje zit sinds een paar weken op school. Naar school gaan vindt ze fantastisch en het gaat ook heel goed. De BSO waar ze 2 middagen heen gaat vindt ze ook helemaal leuk.

Maar ... de 3 keer dat ze moet overblijven en op school moet lunchen, vindt ze helaas helemaal niet leuk. Ze moet al huilen als ze eraan denkt.

Heeft iemand tips wat ik zou kunnen doen om het wat leuker / aantrekkelijker voor haar te maken. Ik werk die 3 dagen, dus thuis eten is geen optie.

Groeten,
Astrid

Ik weet niet of je zelf brood mee moet geven of dat brood beschikbaar wordt gesteld door de school. Wij moeten zelf brood meegeven en wat hier wel goed ontvangen wordt, is wat extra's bij de boterham doen, zoals een paar cherry-tomaatjes, een stukje komkommer of een plakje ontbijtkoek. 's Ochtends dan niet laten zien wat er in zit, dan heeft ze een kleine verrassing tussen de middag. Succes!

Ik sluit me bij de reactie van anoniempje aan. De kleine van mij moet maar 1 keer overblijven, en dat vindt hij ook niet leuk. Ik stop er dus ook altijd wat extra bij. En dan niet altijd iets gezonds... vandaag zat er een paaseitje bij. Of een tum-tummetje.

Geef het ook aan bij de leerkracht. Misschien wordt ze niet op haar gemak gesteld bij de overblijfjuf. Wellicht kan ze helpen met iets, waardoor ze zich meer gewaardeerd voelt. Als je er niet over praat, weten ze het op school misschien niet eens. Wellicht kunnen zij ook aangeven of ze iets bijzonders merken.

Ik ben ook leerkracht, en wij zien soms andere dingen dan ouders thuis horen. Door er over te praten kun je samen tot een oplossing komen.
Succes ermee!!
Gr Antoi

Hoi,

Ik ben zelf overblijf moeder op school en ik weet dat veel kinderen er moeite mee hebben.
Daarom beloon ik de kinderen vaak met een snoepje of sticker en doe ik wat leuks met ze bij slecht weer neem ik spelletjes van huis mee.
Ik hoop dat meer ouders dat gaan doen.
Misschien een idee om zelf te belonen maar niet elke keer maar bij de 3 dag

veel sterkte ermee

groetjes kim

Terug
Bovenaan