Lust geen pap??

Hoi

Mijn zoontje is nu 4 maanden en ik ben begonnen met hem wat pap te geven. Ik heb alleen het idee dat hij het niet lekker vind. Als ik het in zn fles doe, dan heeft hij na een paar happen genoeg, duwt hij zn speen eruit en bedenkt dan een paar seconde later dat hij toch honger heeft, doet weer een paar happen enzo. Ik heb het ook van een lepeltje geprobeerd, maar dan zit hij ook maar een beetje te jammeren, doet zn mond niet open enzo.
Herkennen jullie dit? Is er ook andere pap die anders smaakt, ik geef nu nutrilon omneo met nutrix. Ik heb trouwens ook het idee dat hij de omneo niet zo lekker vind, terwijl ze op het cb zeiden dat die lekkerder smaakt dan de pepti die hij hiervoor heeft gehad.
Herkenbaar? Ik zou graag wat horen.

Groetjes
Caroline
 
Hoi,

Als hij het niet lust na een paar dagen proberen. Omdat het soms een kwestie is van wennen.  Dan zou ik het gewoon niet geven. Pap is niet iets wat noodzakelijk is.

Kinderen hebben het eerste half jaar genoeg aan alleen melk zeker als een kind geen behoefte heeft aan extra voedingsstoffen zou ik het niet geven.

Het word ook geadviseerd om de mondmotoriek te stimuleren maar dat gebeurt straks ook met fruit en groente eten.
Soms zijn kinderen er op deze leeftijd nog niet echt aan toe en doet een maandje wachten wongderen.

Maar jij kent je kind het beste en weet of hij het nodig heeft of niet.

groetjes
 
Hoi


Ik was begonnen met pap omdat ze op het cb zeiden dat zn gewicht wat achterbleef bij zijn lengte, dus dat hij wel wat extra's zou kunnen gebruiken. Maar ik heb het idee dat hij sowieso alles wat met melk te maken heeft niet lust. Zn flesjes gaan er ook maar moeizaam in. Gisteren hebben we hem voor het eerst wat banaan gegeven, dat vond hij wel lekker! Zn fles wilde hij niet, maar die banaan verdween zo, bijna een halve voor de eerste keer  vind ik niet slecht!

Ik denk inderdaad dat ik nog   maar even wacht met pap. Kan altijd nog.

Zijn er meer kindjes die geen melk en pap lusten??

Groetjes
Caroline
 
Terug
Bovenaan