Lusteloosheid 1e trimester

<p>Ik ben benieuwd of iemand dit herkent. Ik ben zwanger van de eerste (7wk) en ben aanhoudend misselijk (hoef niet veel over te geven) en moe, maar ik voel me daardoor ook erg lusteloos. Heb nergens zin in maar van stilzitten wordt het geloof ik alleen maar erger. Werk gaat ook een stuk trager door moeheid en misselijkheid. Ik merk dat ik het lastig vind omdat ik eerder depressieve episodes heb gehad en ik de lusteloosheid die daarbij hoort nu ook ervaar. Ben verder wel erg blij met de zwangerschap en doe ook gewoon nog dingen (hobby’s, afspreken met vrienden etc). Is dit iets waar ik me gewoon aan moet overgeven, hoort dit erbij? </p>
 
Allereerst: gefeliciteerd met jouw zwangerschap!

Ik heb dit ook gehad! 9 maanden lang. Er kwam echt haast niets uit mijn handen en ik lag zowat de hele dag op de bank.
Tijdens mijn verlof was het nog erger: ik kwam uit bed, ging douchen en was daarna de hele dag kapot. Nesteldrang had ik in mijn hoofd, maar het echt uitvoeren lukte mij gewoon niet.
Ik heb er veel over gepraat met mijn partner die mij gelukkig begreep, verder heb ik mij er maar aan over gegeven. Luister echt naar je lichaam! En probeer iedere dag even naar buiten te gaan, rondje lopen van desnoods 10 minuten, even een frisse neus halen!
 
Heel herkenbaar! Bij mij werd het beter na een week of 12. Nu 16 weken en energie bijna weer op oude niveau. Heb zelf ook te maken gehad met angstklachten die me in het verleden soms veel energie gekost hebben. Was ook bang voor terugval. Gelukkig is dat niet gebeurt ? succes ermee ????
 
Terug
Bovenaan