Luteale fase na miskraam

<p>goedendag, </p><p> </p><p>26 december heb ik wederom een miskraam gehad. Dit keer op een dikke 7 weken.  De miskraam kwam vanzelf op gang, maar omdat ik een doorverwijzing had voor een gynaecoloog heeft zij 7 januari een echo gemaakt. Alles was schoon. Omdat ik op 21/22 januari enorme pijn had ben ik toen doorgestuurd naar de SEH. Daar heeft een andere gynaecoloog een inwendige echo gedaan om een BBZ uit te sluiten. Er was geen. BBZ waarneembaar, alleen wel een eisprong die of net gekomen was of ieder moment zou komen. <br /><br /></p><p>Inmiddels is die 2e echo nu dus 3 weken geleden, waardoor ik een week “overtijd” ben. Kan het zijn dat m’n luteale fase nu langer is geworden? Ik heb geen symptomen van een menstruatie, noch van een zwangerschap. <br /><br /></p><p>Heeft iemand dit vaker meegemaakt? Ik herken het nl niet van m’n vorige miskraam. <br /><br /></p><p>Liefs!</p>

Ik heb er zelf ook geen ervaring mee (de lange luteale fase), maar zou je misschien bloed kunnen laten trekken om dit na te zien? Ik heb PCOS en heb nu 2x zonder medicatie een cyclus gehad. Gynaecoloog wilde dan om de zoveel dagen een bloedname om bepaalde hormonen te controleren die wijzen op een eisprong. Heb je al een test gedaan? Dan ben je natuurlijk ook al zekerder dat je niet gewoon zwanger bent.
Succes in elk geval!

Je zou het aan de huisarts of gynaecoloog kunnen navragen. Ik weet dat mijn lichaam na mijn miskraam na 6,5 behoorlijk van slag was. ( ik bleef na m'n 1e menstruatie bloeden). Mijn huisarts heeft mij toen eenmaal de anticonceptiepil voorgeschreven om mijn lichaam een soort van "reset" te geven. Dat heeft bij mij toen geholpen.