Luteale fase van 4 dagen?

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik testte op dag 17 van mijn cyclus positief op de digitale ovulatietest van clearblue. Ik schat dus in dat ik op dag 18 een eisprong heb gehad. Vandaag zit ik op dag 22 van zijn cyclus (4dpo) en ben ik denk ik ongesteld geworden. Ik denk het omdat alle symptomen zijn alsof ik ongesteld ben (bloedverlies, kleine stolsels in bloed, lage rugpijn en krampen).</p><p>Ik weet niet wat normaal voor mijn lichaam is omdat ik in december ben gestopt met de pil en sindsdien onregelmatige cycli heb. De laatste twee keer zaten er wel 12 dagen tussen de positieve ovulatietest en mijn menstruatie.</p><p>Kan mijn luteale fase nu zo kort zijn doordat mijn lijf nog steeds aan het ontpillen is? <br />Of zou ik toch eerder een eisprong hebben gehad? <br />En heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt?</p>
 
4 dagen is wel erg kort. Zou even afwachten als je wel echt ongesteld wordt. Misschien zet het niet door. 
Maar 4 dagen lijkt me te kort. Ik heb altijd 10 of 11. Dus ook kort.  Duurt bij sommigen wel een jaar om te ontpillen dus dat is sowieso een optie. Vooral als je lange tijd de pil hebt gebruikt is je lichaam wel van slag nog. 
 
Een tweede LH piek na je eisprong kan zeker voorkomen, dus als je pas wat later bent begonnen met testen zou het kunnen dat je de echte eisprong gemist hebt. Wanneer ben je begonnen met ovulatietesten?

Zelf geen ervaring met ontpillen (nooit de pil gebruikt) maar wel genoeg verhalen van gekke cycli gelezen hier in de eerste maanden na stoppen dat ik denk dat het ook goed het zoveelste onvoorspelbare kan zijn na het stoppen met de pil.
Ik zou wel ook even afwachten hoe dit bloedverlies zich ontwikkeld: is het anders dan normaal (voor zover je al weet wat normaal is zonder pil) of houd je daarna klachten als krampen en lage rugpijn, dan zou het heel misschien ook een innestelingsbloeding kunnen zijn, al is dat ook erg vroeg op 4 dpo.
 
Dank voor je reactie! Dat wist ik niet, dat je ook een tweede piek kan hebben.
Ik ben pas op dag 16 begonnen met testen. Toen nog een negatieve test, daarna op dag 17 dus een positieve. Dus of ik daarvoor al een piek heb gehad weet ik niet. 
Ik denk zelf dat het geen innestelingsbloeding is vanwege de stolsels, de hoeveelheid en alle klachten die ik normaal ook heb als ik menstrueer.


ik heb de pil heel lang gebruikt dus ik sluit inderdaad ook niet uit dat ik gewoon een hele gekke cyclus deze maand heb.
 
[quote quote=10536648]Een tweede LH piek na je eisprong kan zeker voorkomen, dus als je pas wat later bent begonnen met testen zou het kunnen dat je de echte eisprong gemist hebt. Wanneer ben je begonnen met ovulatietesten? Zelf geen ervaring met ontpillen (nooit de pil gebruikt) maar wel genoeg verhalen van gekke cycli gelezen hier in de eerste maanden na stoppen dat ik denk dat het ook goed het zoveelste onvoorspelbare kan zijn na het stoppen met de pil. Ik zou wel ook even afwachten hoe dit bloedverlies zich ontwikkeld: is het anders dan normaal (voor zover je al weet wat normaal is zonder pil) of houd je daarna klachten als krampen en lage rugpijn, dan zou het heel misschien ook een innestelingsbloeding kunnen zijn, al is dat ook erg vroeg op 4 dpo.[/quote]






Dank voor je reactie! Dat wist ik niet, dat je ook een tweede piek kan hebben.
Ik ben pas op dag 16 begonnen met testen. Toen nog een negatieve test, daarna op dag 17 dus een positieve. Dus of ik daarvoor al een piek heb gehad weet ik niet. Ik denk zelf dat het geen innestelingsbloeding is vanwege de stolsels, de hoeveelheid en alle klachten die ik normaal ook heb als ik menstrueer.
ik heb de pil heel lang gebruikt dus ik sluit inderdaad ook niet uit dat ik gewoon een hele gekke cyclus deze maand heb.
 





 
Terug
Bovenaan