luteale fase

A

Anoniem

Guest

Hoi dames,

Hoor eigenlijk op het   zwanger worden forum maar heb even een vraagje aan jullie zwangeren. Door mijn lichaam  goed  in de gaten te hebben gehouden heb ik het vermoeden dat mijn luteale fase (fase tussen eisprong en menstruatie) zo rond de 8 dagen is. Ik heb ovutesten in huis liggen om te kijken of mijn 'theorie' klopt. Zijn er dames die ook een luteale fase hebben gehad van ongeveer 8 dagen en toch  zwanger zijn geraakt?? Zijn er speciale dingen die jullie gedaan en/of gelaten hebben om  zwanger te kunnen raken? Is er iets wat ik zelf kan doen om deze fase te verlengen??  Graag jullie reacties want ik maak me best wel zorgen!!

Liefs Eva

Hallo Eva,
Voor zover ik het heb geleerd, is de luteale fase in een menstruatiecyclus bij alle vrouwen vrijwel gelijk. Zo'n dag of 14. Dus tussen de eisprong en de volgende menstruatie zit 14 dagen. De variatie in de cyclusduur tussen verschillende vrouwen zit 'm in de fase  VOOR de eisprong. Bij de een rijpt de eicel kennelijk sneller dan bij de ander. Ik weet niet hoe jij tot je berekening bent gekomen, maar als het bij jou echt 8 dagen is, dan is dat een uitzondering.
Groeten, Simone

hoi

niet bij alle vrouwen gaat het zo regelmatig.
ik ben vorige keer zwanger geworden toen ik ongesteld moest worden, dus de berekeningen kloppen bij mij niet. heel raar. maar heb niet echt een vruchtbare paar dagen

de gyneacoloog noemt het enthousiaste eitjes. maar echt praktisch is het ook niet

groetjes Renske

Terug
Bovenaan