Luteale fase

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Hoe lang duurt een luteale fase maximaal?
Ik snap heeeeelemaal niets meer van mijn lijf :(

Liefs

Ja daar ben ik ook nog steeds niet achter. Bij mij is het ook een vreemde bedoeling. Globaal houden ze 14 dagen aan, maar bij mij is het meestal 9 of 10 dagen en vorige keer was ik 8 dagen over tijd, dus was het heel lang. Dus ik kan je ook helaas niet verder helpen. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn dat levert alleen maar stress op en onbegrip. Ik spreek uit ervaring ;)

gemiddeld duurt hij 14 dagen.
maar heb ff gegoogeld en kan variëren tussen de 7 en 19 dagen

Als je hier meer inzicht in wilt krijgen, kun je een paar cycli temperaturen. Elke ochtend op hetzelfde tijdstip voor het opstaan je temp meten. Als je hier gafiekje van maakt, zul je zien dat je temp na je ei omhoog gaat. Als je ongi wordt, zakt je temp weer en weet je dus de lengte van je lf. Wellicht dat je na een aantal maanden een patroon kunt ontdekken.

Succes!

Liefs Daisy

Vervelend zeg!
Als je gaat googlen kom je op 14 dagen uit.
Maar kan echt langer zijn hoor.
Het kan ook zijn dat áls er een eitje bevrucht is, deze pas laat is gaan innestelen.
Daar door kan je een week later pas positief testen, dan normaal.
Sterkte!

Hier nog niets te zien.. heel raar allemaal. Heb ook geen vertrouwen meer in die ovulatietesten nu..

Liefs

Mijn ervaring met de dames die ik begeleid heb is dat de lf tussen de 6 n de 15 dagen zit.

Alle dames (117 zwanger van de 130) die op dag 16 kwamen en deze dag doorkwamen zonder ongi waren zwanger.

Dus als je de precieze eisprong dag weet (echt heel zeker met tempen of voelen springen) dan kan je vanaf dag 11 na de eisprong al positief testen.
Als je op dag 17 na de e eisprong wakker word zonder ongi dan is het prijs.

Gebaseerd op mijn ervaring met over de 130 dames die ik begeleid heb.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben uiteindelijk vorige week woensdag ongesteld geworden.. Dit was dus 23 dagen na pos. ovulatietest..
Ovulatietest wil dus niet zeggen dat je een eisprong hebt lijkt me. Die ga ik dus niet meer gebruiken.
Eisprong voel ik niet, dus daar kan ik het niet zeker door weten. Tempen heb ik nog niet gedaan. Weet niet zo goed hoe dat werkt.
Vanaf gisteren niet meer ongesteld dus we klussen nu om de 2 dagen en dan hoop ik maar dat we het zo goed doen!

Liefs

Terug
Bovenaan