Lutrulef pompje

<p>Hallo lieve mensen. <br />Na lang zoeken op het internet heb ik niet veel informatie kunnen vinden over het ‘LUTRULEF POMPJE’ <br />En alles wat ik vond was van een aantal jaren terug en gesloten topics.</p><p>Wij zijn al 3,5 jaar lang onder behandeling bij de fertiliteitsarts. Na alle opties (Clomid , Letrozol, Gonal F en 1 poging tot icsi) kwam mijn arts met als laatste optie voor de ICSI met deze behandeling aan.</p><p>Het pompje. </p><p>Zijn er mensen met ervaringen hier over? <br /><br /></p><p>GROETJES SELIN!</p>

Hee Selin, ik heb ook het Lutrelef pompje! Ik kan er inderdaad ook echt weinig over vinden. Had jij wel effect met je vorige behandelingen? Ik ben gestart met letrozol, daarna menopur en nu dus lutrelef. 
Bij letrozol op de hoogste dosis uiteindelijk wel een eisprong maar dun bms, en progesteron was niet hoog genoeg, dus geen "goede" eisprong. Met menopur injecties geen resultaat. Toen nog hysteroscopie gehad, maar daar op geen gekke dingen gezien. Ik ben sinds donderdag opgehoogd naar 15, met 5 en 10 geen resultaat. Dinsdag heb ik de volgende echo!

Hee Selin,

Ik heb het Lutrelef pompje een maand of 4 gebruikt (eind 2019). Inderdaad weinig over te vinden behalve de bijsluiter geloof ik.
Het is een raar idee, zo’n apparaatje (pod) op je buik, maar het went snel. Je wisselt om de 3 dagen, plakt hem er dan op en dan ‘schiet’ een naaldje een mini slangetje door je huid. Daardoor wordt dan het hormoon toegediend, bij mij was dat elke anderhalf uur een bepaalde dosering. Je hoort dan zachte tikjes terwijl hij het hormoon afgeeft. Bij mij was de dosering erg hoog dus dat werden uiteindelijk wel veel tikjes ;)
Het apparaatje op je huid is gekoppeld aan een soort klein computertje dat je een beetje in de buurt moet houden. Daarmee stel je de dosering in en stel je ook een nieuwe pod goed in voordat je hem erop plakt. Ook geeft het evt foutmeldingen aan (kwam bij mij niet voor).
Je kunt het prima onder de kleding dragen, je kunt ermee douchen... de pleister plakt mega goed. Eraf halen was dan minder fijn, deed ik met een watje met babyolie. Bij hele warme temperaturen of met sporten jeukt de pleister wel. Soms voelt het wat zeurend als het hormoon erin gaat, maar dat ligt soms ook net aan waar je m hebt geplakt.

Maar al met al vond ik het best te doen. Minder intensief dan telkens jezelf injecteren.

Aan het begin van het traject krijg je trouwens een afspraak waarbij ook iemand van de fabrikant aanwezig is en die persoon legt heel duidelijk uit hoe het werkt, zet ook samen met jou de eerste pod.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Succes!! En duimen op een positief resultaat.

Terug
Bovenaan