Luuf of babyrub bij jonge baby??

<p>Hallo,</p><p>mijn kleintje is voor het eerst flink verkouden, hij is 16 weken. Ik heb gister baby neusspray gehaald en babyrub. Ik wou luuf meenemen maar de dame van de etos vertelde mij dat je dit niet onder de 6 maanden mag gebruiken. Zij heeft me toen babyrub meegegeven maar in de bijsluiter lees ik dat die ook vanaf 6 maanden is. </p><p>Nou lees ik het hier wel vaker dat moeders het toch gewoon gebruiken bij jongere baby’s. Ik twijfel, ga het morgen wel navragen bij cb. Maar weet iemand hier hoe het zit? </p><p> </p><p> </p>

Er is niet zoveel voor baby’s die verkouden zijn. Wel de zoutoplossing van otrivin en een ui naast het bed helpt.
wij hebben wel luuf gebruikt onder de 6 maanden, kwam er eigenlijk later achter dat dit pas na 6 maanden mocht. 

Vroeger had je luuf vanaf 3 mndn of 6 mndn. 
Je kunt het onder de voetjes smeren en sokjes erover. Kijken hoe ze reageert. Of anders een ui naast het bedje dat dood ook de bacteriën meteen... 

Baby’s onder de 6 maanden kunnen stoppen met ademen door de intense menthol geur die eraan hangt. Mijn zoon van 17 weken is ook erg verkouden en wij gebruiken neussprak voor baby’s van VSM, zuigen ze neusje uit met een pompje van Otrivin, hebben een ui naast zijn bed, stomen in de badkamer en geven hem extra water (werd aangeraden) en natuurlijk veel knuffels. Het is zielig, maar wel goed voor hun weerstand. Let vooral op dat er wel goed gedronken wordt. 

Het hoofdeinde van het bedje iets omhoog door er een deken oid onder te leggen hielp bij onze dochter ook altijd goed. 

Terug
Bovenaan