Luuf wel of niet gebruiken?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een vraagje, mijn zoontje is 5 maanden en al 1 en halve week verkouden. Ik heb er letterlijk alles aangedaan om het te proberen te verminderen. Nu vroeg ik me af luuf is vanaf 6 maanden, maar zou ik het toch een beetje mogen gebruiken of raden jullie het mij af?</p><p>groetjes van een wanhopige mama</p>

Hoi,
1,5 week klinkt lang maar dat is het (jammer genoeg) echt niet.
Onze dochter is zon 3 maanden verkouden geweest.

Ik zou het niet rechtstreeks op zijn lijfje gebruiken.
Kun je niet aan de zijkant van het bedje iets leggen waar je het aan smeert? Natuurlijk niet waar hij bij kan.

Wellicht als je een heel klein beetje gebruikt? Wat bij ons ook hielp bij verkoudheden zijn van die druppels die je op je kussen / in je bed kunt druppelen. Ik weet niet precies meer hoe het heet, mijn man gebruikt het altijd. Je kunt dan één of twee druppels op je kussen (of in dit geval bovenin het bedje) druppelen, dat verspreidt een soort mentholgeur. Dit hebben we bij mijn zoon ook wel eens gedaan als hij flink verkouden was en daardoor in de nacht slecht kon ademen. Misschien dat dat eventueel een alternatief kan zijn?

[quote quote=10223907]In elk geval geen menthol gebruiken bij kindjes jonger dan 2 jaar. Daar kan de ademhaling van stoppen![/quote]
Ik dacht dat het menthol was, maar ik vraag het nu net na bij mijn man en die zegt dat er helemaal geen menthol in zit! Dus dat heb ik helemaal verkeerd gezegd en opgeslagen! Maar goed, die druppels werken in ieder geval wel - maar goed dus achteraf dat er geen menthol in zit...

Terug
Bovenaan