Luxe probleem - kraamcadeaus bij een tweede (of derde....)

Hallo,

Ik weet, ik roer een absoluut luxe probleem aan. Maar wat zijn leuke kraamcadeaus bij een tweede of volgend kindje? Wij verwachten onze tweede, maar ik zou het gewoon echt niet weten wat ik er nog bij zou willen hebben. Als ik zie hoeveel knuffels, rammelaars, kleding en speelgoed ik  ongebruikt heb "doorgegeven" na de komst van onze zoon. Ik word soms helemaal eng van al het speelgoed dat we - NU AL - hebben.  Laatst zei een vriendin: je kunt toch cadeaubonnen vragen. Lijkt mij een moeilijke. Als ik me verplaats in mijzelf wil je toch een cadeautje meenemen voor de pasgeborene.

Iemand suggesties voor leuke kraamcadeaus?

groeten,
Hester

Hallo,
Ik ben nu 36 weken zwanger van de tweede en weet ook niet wat ik zou kunnen vragen daarom hebben wij ervoor gekozen op het geboortekaartje het volgende te schrijven.

Ons huisje is gezellig vol en rijk is ons leven
daarom vragen wij, als u wilt, een kadobon te geven.

Kunnen we zo alle bonnen bij elkaar doen en er 1 ding van kopen o,i.d.

Succes Knof

Eeeh lastig hoor! Een kraamlijstje samenstellen met dingen die je wel nodig hebt?
Geen speelgoed of kleertjes maar dingen die je echt nodig hebt?
Of vraag ze als ze perse iets willen doen om iets aan een goed doel te geven?
gr.Ing

Hallo Hester,

Hier hetzelfde probleem. Ik ben ook  echt aan het sprokkelen voor ideeen. Omdat er maar 13 maanden tussen onze kindjes zit ga ik speelgoed voor een wat latere leeftijd vragen. Ik vind het fijner iets te krijgen waar ik iets aan heb dan de zoveelste knuffel te krijgen waar niemand naar omkijkt! Het is allemaal erg verwend, dat weet ik.

Kleertjes zijn inderdaad ook een optie, maar dat moet wel je smaak zijn! En dat laatste vind ik erg lastig, ik heb me toch wanstaltige dingen gekregen bij de eerste. Van de categorie: 1x aan, showen en dan snel de kast in.

Ingeborg

Hi,
Ik heb ook om cadeaubonnen gevraagd, ik schrok al van de creaties die sommige mensen aantrokken, laat staan wat ze dan voor de kleine mee zouden nemen.

Ze heeft van sommige toch nog kleren gekregen, met als gevolg dat die meteen de kliko in gingen, is toch ook niet fijn.
Als je de mensen cadeaubonnen mee laat nemen zitten ze altijd goed.

Mijn schoonouders nemen ook wel eens iets voor haar mee, die hebben echt een hele andere smaak dan ik, die moeten dan ook terug om het te ruilen of een tegoedbon te halen, dan zeg ik, neem me dan mee, gaan we samen iets halen.

Ik zou echt gaan voor de cadeaubonnen.
Succes ermee.
X

De meeste mensen snappen het denk ik wel dat je al zoveel spullen hebt van de eerste. Ik zou zeker iets op het kaartje zetten bijv. "willen jullie mij iets schenken, laat mijn papa en mama het dan bedenken".
 Tsja wat kun je allemaalvragen:
* boek van ikke
* fotolijstjes
* fotoalbums
* bon voor een fotosessie bij de fotograaf (bij de V&D doen ze dat bijv.)
* duplo
* naam in houten letters
* tandendoosje
* doosje voor haarlokje
* pampers
* kadobonnen
Dat is het wel zo'n beetje wat ik zo snel kan bedenken.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Terug
Bovenaan