luxeprobleem

Hoi hoi,

onze Wout (geboren op 12 april) krijgt momenteel 4 maal borstvoeding per dag. De eerste keer meestal tussen 8 en 9 (maar kan ook tussen 9 en 10 zijn), dan moet ik hem om 1330 week pakken, om 1700 wakker maken en om 1900 weer pakken voor de laatste keer. Als ik echt zou voeden op vraag zou hij volgens mij maar 3 keer per dag komen (dit is per ongeluk ook wel eens zo gebeurd) en dat vind ik erg weinig voor zo'n kleintje. Wat vinden jullie hiervan? Mijn gevoel zegt: volg je kind, mijn verstand zegt dat 4 toch echt minimaal is. Heb trouwens geen idee hoeveel hij drinkt. Heeft een paar keer (5 dagen nu in totaal teon ik werkte) een flesje afgekolfde melk gehad van ruim 150 cc maar komt op een dag dat ik er niet ben ineens 5 keer voor een voeding. Ik zou dus zeggen dat hij aan de borst meer drinkt.
Wat zegt jullie gevoel? Moeders met ervaring hierin?

groetjes Natasja

Hey Natasja, heb je dit al eens nagevraagd op het forum van borstvoeding.com? Misschien weten ze daar meer :) En als Wout happy is en goed groeit dan is er niks aan de hand toch? En hoe ging dat dan toen het heeeeel warm was, kwam ie toen ook niet vaker?

Jasmijn zit nog steeds aan 5 tot 6 voedingen per dag en ze is nu bijna 18 weken oud.

Hey Babette,

goed idee ! Heb het direct gedaan. Ben benieuwd of er reacties komen.
Poepen heeft hij trouwens nu net weer gedaan. En... als hij het doet doet hij het goed en kan ik alles verschonen en de poep zo ongeveer uit zijn nek wassen. hahaha.

groetjes Natasja

zolang hij niet huilt, genoeg plast en goed groeit lijkt het mij niet erg toch? al moet je geloof ik wel oppassen met de bloedsuikerspiegel, maar hoe dat precies "werkt" weet ik ook niet. niet veel poepen met bv is volgens mij normaal, dat hebben ze ons tenminste verteld, dat het soms wel een week of nog langer kan duren. Al poept Robyn bijna iedere dag wel, soms wel 2-3 keer!

Kijken hoe het gaat en gewoon een keertje naar het weeguurtje gaan als je het niet helemaal vertrouwd. Mijn oudste had ook tussen de 3 en 4 voedingen op deze leeftijd. Wel gevraagd bij de gastmoeder twee keer een afgekolfd flesje te geven toen ik weer ging werken.

Terug
Bovenaan