Lyanne ziek

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Zondag op maandagnacht werd Lyanne krijsend wakker, ze was ontroostbaar. Ze voelde ook warm aan, temp was 39,2. Na heel veel met haar op de arm rondhobbelen en knuffelen is ze gelukkig voor even op mijn buik weer in slaap gevallen, moeders helaas zelf niet, ik wilde ze niet in bed leggen, was veel te bang dat ze dan weer wakker zou worden.

Gisterenmorgen had ze weer praatjes voor 10! De temp was gezakt naar 38,7.
Tegen 17:00 uur begon het weer, ze wilde niet eten en begon uit het niets weer te krijsen! Wat sta je dan machteloos! Om 19:30 is ze toch in slaap gevallen, maar door de babyfoon hoorden we dat ze erg onrustig was. Voor mijn gevoel moest ik gaan kijken en om 21:30 ben ik bij d'r gaan kijken, ze was gloeiend heet! Temp was 40,8!! Meteen de HA-post gebeld, maar die vonden het geen reden om te komen!! (kutvolk). Heb haar een zetpilletje gegeven en ben de hele nacht bij d'r gebleven. Voor het eerst sinds maanden heeft ze de hele nacht geslapen, normaal zou ik dat heerlijk vinden, maar ik was er niet gerust op! Ze had een hele snelle ademhaling.

Om 07:00 uur heb ik haar wakker gemaakt, ze moest toch echt wat drinken. Ze had enorme dorst, 2 borsten leeggedronken, maar viel daarna meteen weer in slaap. Ze keek ook raar uit haar ogen. Haar temp was 39,7. Om 08:00 meteen de HA gebeld, ik kon om 14:30 komen, toen sprongen bij mij de stoppen en ben niet echt vriendelijk geweest (sorry assistente). Ik kon nu om 09:00 komen. Het is waarschijnlijk een virus-infectie.Ik moet haar veel laten drinken en als ze zieker wordt moet ik terug komen (wees maar niet bang, ken je mij zeker nog niet!!!). Als ze donderdag nog koorts heeft, moet ik ook terugkomen. Ze ligt nu weer te slapen.

Mijn man kreeg ook de wind van voren vanmorgen, hij staat normaal om 07:30 op om te gaan werken, maar ik wilde gaan douchen, zodat ik meteen klaar was als we naar de HA  konden gaan. "Leg ze maar in bed, ze heeft alleen maar een beetje koorts, er is niets aan de hand, ik wil nog slapen". PARDON!!!! Wij wonen in een blok van 3 huizen en ik denk dat de buren mij zeker gehoord hebben!! Ik heb Lyanne in haar  bedje gelegd, haar deur dicht gedaan en ben toen als een razende tegen hem te keer gegaan! Wat een egoist zeg!!!  Ik ben gaan douchen en toen ik klaar was had hij haar uit d'r bedje gehaald en bood zijn excuses aan, ze was toch idd ziek! JOH, je meent het!!!!! Aaarrrrggggghhh, kerels!! Ik heb al 2 nachten nauwelijks geslapen, maar ik mag dan niet klagen, want ik werk niet. O nee, je hebt toch ook schone kleren in de kast, eten staat klaar, huis is schoon, dat moet ik ook nog gewoon doen hoor!!

Sorry dames, maar ben gewoon moe en ongerust, zelfs toen ze bronchitis had was ze nog vrolijker.

Ik ga de was maar eens ophangen buiten en een flinke mok koffie pakken.

Groetjes, Marieke

Hee Marieke,

Echt vervelend is het. En zo zielig voor Lyanne. Probeer zelf toch ook een beetje je rust te vinden want zoals ik het lees sta je op springen. Snap het wel hoor, zou zelf ook zo doen. Hou ons op de hoogte en geef Lyanne een dikke kus en veel beterschap gewenst.

Liefs Kirsten mv Tyche

Enne? Koffie al op? Kun je mijn was ook nog even buiten hangen?

Vreselijk he, als je hummeltje ziek is. Dan kun je aan niks anders denken en komen die oermama's te voorschijn hoor! Goed van je dat je je niet uit het veld laat slaan, helemaal niet door de HA of zo!
En mannen....mmmm laten we die af en toe maar even achter het behang plakken!

Hoi Marieke,

Wat zielig dat die kleine snoes zo ziek is. Je staat als moeder dan zo machteloos. En ik zou ook tegen mijn vent zo tekeer zijn gegaan hoor, alleen helaas die is er niet. Wat een rot mens bij de HA-post!!! Die hadden je gewoon even langs moeten laten komen, al is het maar om even te kijken en te zeggen geef haar een zetpilletje en veel laten drinken. Dan ben jij geruster en weet je dat er in ieder geval naar gekeken is. Daar zijn ze toch voor.

Goed dat je bij de HA even hebt laten weten dat het nu echt genoeg is.

Geef je lekker meiske een dikke knuffel van ons en heel veel beterschap. Ik hoop dat ze snel weer opknapt en jij je slaap weer krijgt. Probeer vandaag een beetje te slapen als Lyanne op bed ligt, gewoon even de boel de boel laten, dat komt wel weer.

Enne als ik iets voor je kan doen, ik woon in de buurt!

Nanda en Tess

Hoi,

Ik begrijp je wel, Chelsey is ook ziek, ze had gisteren 39.9 koorts en vanochtend 39.7, het is dus ook nog niet gezakt...ik bel morgen de dokter ook even als het nog steeds zo hoog is, wat heeft de dokter precies tegen jou gezegt??

Ik weet wel dat kindjes zomaar hoge koorst kunnen krijgen en dat het vaak helemaal niet ernstig hoef te zijn, maar je heb toch in je achter hoofd stel je voor dat het net bij jou kindje wel echt wat is!!

Chelsey ligt ook weer te slapen, ze is ook alleen maar moe, en dat is iets wat ik echt niet gewend ben en waar ik aan merk dat ze echt niet lekker is.

Nou Sterkte, en ik hoop dat je zelf ook een beetje tot rust komt!!

Groetjes Elise en een zieke Chelsey

Heel veel beterschap met je kleine moppie!!

Laat je niet te gek maken door opmerkingen die waarschijnlijk niet zo bedoelt zijn.. Aan een boel geschreeuw en stress heb je helemaal niets behalve dat het voor even oplucht en je een zere keel hebt haha..

Jij was wat gestrest door de hele toestand en je man waarschijnlijk nog half in slaap..Geen perfecte combinatie als het om een gesprek gaat.

Knuffel je mooie meisje maar lekker en hou haar goed in de gaten!
Lekker veel laten drinken en neem zelf ook een slokje, goed voor je keel haha..

Esmé mv Kay

Bedankt voor jullie lieve reacties, en idd Kisten, ik stond echt op springen! Maar goed dat mijn schoonouwelui op vakantie zijn!! Stel dat hun er waren geweest en iets verkeerds hadden gezegd, dan was de ramp compleet geweest.

Maar even een update: Ik heb ze een zetpil van 120mg gegeven en daar is ze heel goed van opgeknapt! Ze lacht en speelt weer vrolijk. Ze ligt nu heerlijk te slapen en dat ga ik nu ook doen!!

Groetjes, Marieke

Hee Marieke, hoe is het vannacht gegaan met Lyanne en vanmorgen?
Tyche heeft ook ooit koorts gehad (39,8) en heb toen ook een zetpil gegeven. Kreeg ik van de huisartsenpost op mijn donder en dat het echt nergens op sloeg dat ik een zetpil had gegeven bla bla bla. Terwijl bij het cb zeiden ze dat dat echt geen kwaad kon. En bij een baby weet je ook niet of ze pijn heeft...
Dus ik vind dat je het goed gedaan hebt hoor! Maar toen de trut van de huisartsenpost dat tegen mij zei stond ik ook op springen.

Rust samen met Lyanne goed uit vandaag! En hou ons op de hoogte!

Liefs Kirsten mv Tyche

Terug
Bovenaan