Lydia in Europa (veel foto's!)

A

Anoniem

Guest
Zo,  op jullie forumdag  ben ik eindelijk weer terug gekomen van mijn rondreis door Europa. Eerst gingen we naar Praag (nou ja, eerst naar Zevenaar, want daar moest ik om 6 uur 's ochtends eerst ff spugen). We hadden ook nog een tussenstop in Theresienstadt, want daar woont een Tsjechische vriendin met mama. Haar zoontje is precies 3 maanden ouder dan ik.

IN het hotel in Praag was ik moe, en omdat aap (ik noem hem AA, net als alle andere apen die ik zie) en Nijltje bij me waren kon ik lekker slapen

HEt bewijs dat ik echt in Praag was: schommelen aan de voet van de Karelsbrug:

Hier had mama opeens een 6-ling: dat was schrikken!

Dat nieuws moest ik ook even op me laten inwerken

HEt leuke van vakantie is dat je  culinaire ervaring opdoet:
Lekker smeren met knijpfruit (dat kreeg ik daarna niet meer!):

Rijst eten (papa moest wel steeds een flinke fooi geven, de halve vloer lag onder, maar die rijst met ham was me toch een partijtje lekker!)

Pasta in allerlei soorten en maten is ook lekker, vooral met tomatensaus:

Yo man, pannenkoeken eten op vakantie is leuk!

IK was hel;emaal weg van een vieze ballenbaan die in ons vakantiehuisje stond. Gelukkig hebben papa en mama een houten baan gekocht voro thuis, dat is beter dan deze:

En ze hebben een tuinset voor mij gekocht: nu kunnen mijn forumvriendjes lekker bij mij op bezoek komen. Twee jaar geleden zagen ze zo'n set en nu doken ze elke speelgoedwinkel in om hem te zoeken (vond ik wel leuk, heb nu ook een echte Molletjeknuffel die nu ook mee naar bed moet, een koffer van Molletje  en nog meer houten speelgoed)

En van papa heb ik een echte Oostenrijkse jurk gekregen: die vind ik echt heel mooi!

NU ik zelf kan lopen ga ik natuurlijk ook zelf op avontuur:

En dit was in Wenen bij Schloss Schonbrunn: dat grasveld daar is echt lekker zacht aan je voetjes joh: komt omdat niemand daar op mag lopen, maar ik deed het lekker toch!

En ik heb nog heel veel meer gedaan: in een grot geweest, in paleizen waar ik niet eens met het 18e- eeuwse porselein mocht spelen, in een echt circus met tijgers, leeuwen en olifanten, in dierentuinen, ik heb visjes gekeken, ben heeeeeeeeel vaak uit eten geweest, heb in treintjes rondgereden maar het mooist vond ik toch wel het Prater in Wenen: een megakermis die daar het hele jaar door staat met hele gave attracties. Ik mocht niet in de  achtbanen, maar wel in het reuzenrad, in treintjes langs poppenshows, helicopters die heel hoog gingen, op een (nep)kameel. Ik was helemaal weg van alle lichtjes en muziekjes. Na de eerste keer sliep ik ook niet zo goed, de 2e keer gelukkig wel.
Ik ben ook nog in een hotel in Duitsland geweest, waar nog heel veel andere kindjes waren. Zwemmen vond ik tof, en de grote overdekte speeltuin ook. Gelukkig maar, want het heeft die 2 dagen alleen maar geregend.

Zo, dat waren voor nu even mijn vakantiefoto's en belevenissen!
Dikke knuffel van Lydia

O ja, en ik heb 3 kiezen gekregen op vakantie, komt van al die lekkere harde broodjes! Kun je de 1e zien? DE 3e heb ik helemaal verborgen weten te houden voor mama, tot ze een keer voelde

Kus van Lydia

wat een super leuke fotos zo te zien is het echt super leuk geweest toppie hoor

hoi hoi

Dat ziet er gezellig uit...zo te zien hebben jullie een leuke vakantie gehad

En ontzettend leuke  foto's en wat zit ze lekker te smikkelen...ben er jaloers op...

liefs tobi

Het was inderdaad erg leuk en we hebben volop genoten van Lydia die zo genoot van alles. Ze eet idd al van jongs af aan lekker. Maar toch was de vakantie niet helemaal optimaal: de 1e dag in Praag waren mijn schoenen binnen 5 minuten doorweekt vd regen, zodat we stante pede nieuwe moesten kopen. EN ons huisje stond bovenop een berg waar onze auto niet bij kon komen zo bleek de eerste avond toen we het toch probeerden en de hele berg naar verbrand rubber stonk... Dus elke avond Lydia 100 meter een steile berg optillen... en na een week daar hebben we op het punt gestaan naar huis te gaan: zo koud was het er en we vertrouwden de gammele kachels niet helemaal...we zijn toch gebleven en met een dikke trui, beter weer, toch de kachels wat langer aan en slapen in een andere kamer ging het iets beter. In Wenen hadden we ook wat met een heuvel: de garage daar van ons hotel midden in het centrum was zo klein (6 auto's) en de uitrit zo steil dat onze Rover er niet meer uit kon, pas na ruim 30 x steken op een paar vierkante centimeter...Ach en dan vergeet ik ff te vermelden dat ik hans een verkeerde afslag opstuurde in Wenen en dat we dus een uur muurvast stonden op een drukke binnenring op zaterdagmiddag.... Maar ja, doordat hans een x verkeerd reed kwamen we bij een circus terecht dat 5 minuten later de 1e voorstelling gaf, dus hoppakee dan maar: naar circus Alex...En zo zijn er nog wel meer verhalen... ruzie bij een kasteel en dreigementen de politie te bellen, dus wij halsoverkop de auto in, een uit zijn broek gescheurde manlief die dus een x extra de berg op moest omdat ie anders niet met goed fatsoen uit eten kon...Maar het was erg leuk...!!! Heel wat meegemaakt in 24 dagen!

Wow, wat een avonturen zeg. Jullie zijn echt overal geweest. Ontzettend leuke foto's en verhaaltjes.

Groetjes,
Nelly.

Zeker een avontuur zeg, en de foto's zijn zeker geweldig

Liefs Ilse mv Danique

Wat een avonturen allemaal, leuk hoor! De foto's zijn ook leuk, die met het knijpfruit vind ik echt heel grappig!
Groetjes mv Thom

Terug
Bovenaan