M en M's eten

Hoi,
Ik moet even iets kwijt.
Ik was vandaag op bezoek bij een kennis. Mijn dochter van 11 maanden zat bij die vrouw op schoot  en ze wilde mijn dochter M en M's geven! Ze vond het maar raar dat dat niet mocht van mij.
Ik zei dat ze van mij helemaal geen snoep/suiker krijgt.
Zij zei: "Dat is goed voor haar botten. Ze moet suikers krijgen voor de groei van haar botten".

Mijn dochter krijgt vitamine D voor haar botten en ik heb daar ook nog nooit iemand over gehoord!
Iemand anders wel?

En al zou mijn dochter wel mogen snoepen dan geef je zo'n kleintje toch geen M en M's? Ze had wel kunnen stikken.

Wat vinden jullie ervan?
 
Hoi
ik ben het helemaal met je eens hoor! En ik heb nog nooit gehoord  dat de suiker in zoetigheid je botten versterkt, dit kan je naar het land der fabelen verwijzen!  
Mijn zoontje 11,5 maanden krijgt ook geen snoep en chips en dat vind de omgeving inderdaad erg vreemd.
Maar ik trek me er niet zoveel van aan, al wordt ik er soms wel moe van om dit standpunt te moeten verdedigen. Net alsof ons kindje hierdoor zoveel tekort komt.
Groetjes Jeanette
 
ik vind dat je gelijk hebt war doen somige mensen toch raar iedereen weet dat siuker slecht voor je is
en wie geen zn klein mensje nou m&ms dat doe je toch niet
ik zit ook boven op als mn zoontje wat eet ben nog altijd bang dat hij zich verslikt of er in stikt het is nog zo nieuw voor ze en de meeste snoepjes zijn glad en dus zo weg dat keeltje in
en dat ze geen snoep krijgt gewoon bij je stand punt blijven want een dik kind dat is pas zielig
en dat vergeten al die mensen
nou sterkte   groetjes nicole
 
Jeetje zeg, die vrouw weet echt niet waar ze mee bezig is. M&M's aan een baby willen geven!
Ik heb mijzelf voorgenomen mijn zoontje ook niet te laten snoepen, zeker de 1e 2 jaar niet. Wat ze niet krijgen missen ze dan ook niet.
Maar mijn schoonzus probeerde laatst mijn zoontje al ijs te geven (hij is 6 maanden).
Ik zei dat ze dat niet moest doen, maar ze reageerde niet eens en ging gewoon door met ijs voeren.
Ik snap niet dat zeker in deze tijd waar je in de media toch vaak genoeg wordt gewaarschuwd voor het geven van snoep aan kinderen de mensen je nog steeds raar aankijken wanneer jij je kind geen snoep wilt geven.
 
Hoi,

Ik wil toch even reageren ondanks dat Daan wel "snoept" .
IK vind idd dat iemand eerst hoort te vragen of je kindje dat mag hebben en m&m's lijkt me idd niet voor baby's.
Maar er schreef hieronder iemand een dik kind is pas zielig, maar de snoep momenten heb ik als moeder in handen en ik bepaal hoeveel en wanneer Daan iets krijgt.
En daar wordt hij niet dik van hoor.
Ik snap het ook heel goed dat jullie je kindje niet laten snoepen maar oordeel niet gelijk dat jonge kinderen of baby's die wel snoepen dik zouden moeten zijn mijn mannetje zit met zijn 8800 gram onder het gemiddelde.  
 
Groeten Saskia
 
Ja, met 11mnden M&M's, daar had ik ook een stokje voor gestoken.Maar ik ben bv een ouwe snoeperd, heerlijk chocolade&wine gums.En ik ben niet dik! Mn oudste snoept met mate en is niet dik&nooit ziek.Mn jongste is met 9mnden nog te jong, maar ik geef m soms al een stukje fruitwinder.Een verantwoord, en zacht echt fruit snoepje, heel popi hier in Ierland.En hij is ook zo gezond als een vis, en ook niet dik.Maar alles met mate.En mn kids krijgen elke dag verse groente, en zeker 1stuk fruit. Maar mijn man vindt dus dat als je een kind nooit laat wennen aan suikers, en je ze dan opeens geeft, krijgt dat lichaampje een hevige opdonder.En kan niet omgaan met de suikers, en dan krijg je zo'n hevig actief kindje.T zelfde met zout, de nieren krijgen ook dan zo'n vreselijke opdonder.En kijk naar de schijf  van 5, je hebt suikers(energie) en zout nodig!!!  Mijn kids eten dus met de pot mee.En de dokter hier verdiend aan mij geen cent. MAAR ALLES MET MATE!!!!
 
Hmm, m&ms aan een baby van 11 maand..   Niet zo slim van die mevrouw.
Gelukkig was mama in de buurt!

Ik geef mijn zoontje van 12,5 maand ook geen chips of snoep. Heb ik nog nooit rare
reacties op gehad gelukkig. Wel als er feest is krijgt hij een hapje slagroom van papa
of mama mee. Maar dat is af en toe. Ook kreeg hij met mooi weer wel eens een likje
van een ijsje mee. Zit wel suiker in, maar een beetje kan geen kwaad. Ik zou hem over
een tijdje ook rustig snoep geven. Een of twee per dag wanneer ik het zeg. Lijkt me
niets mis mee. Hij is nu gewoon in doen en laten daar nog te klein voor.
Met zijn pap, brood, fruit, warm eten   en yoghurt en melk krijgt hij immers genoeg
binnen. Ik geef hem wel eens een bambix koekje bij het drinken 's ochtends.
Hij verbruikt het immers wel.
Laat je niets aanpraten of je nou wel of niet snoep geeft. Het is jouw keuze.
Groetjes Melanie en Quinten
 
Die van  mij mag als hij wat ouder is best snoepen. Zo leert hij maat te houden.
Zodra je iets verbied doen ze het later juist en dan kan je ze niet meer bijsturen
Maar m&m bij zo'n klein kindje lijk mij niet zo geweldig. Een dingen zoals softijsjes mogen ook niet. Hier zit heel erg veel zout in. Een water ijsje zou ik minder problematisch vinden
Maar als ik iets verbied en een familielid zou er mee door gaan zou ik het pakken en weggooien. Ik ben de moeder en ik beslis het. Zo beslist ieder voor zich en niet iemand anders. Zelfs vader zou moeten luisteren
 
Terug
Bovenaan