@m88

hey, even antwoord op je vraag bij mijn topic over rijstebloem: mijn kleine meid 14 weken, drinkt dus inmiddels sinds vrijdag 4 voedingen inplaats van 5 zijn erachter gekomen dat het voor haar prettiger was omdat ze nu veel meer rust heeft, wij zelf denken dat ze meer de tijd heeft om de voedingen te verwerken omdat ze net als nooya ook om de 3 a 4 uur voeding kreeg maar ik moest haar vaak wakker maken voor de laatste 2 voedingen. sinds gisteren ook voor het eerst fruithapje gehad!! ik weet het het is vroeg maar ze was er voor mijn gevoel toch aan toe en idd geen krampjes of vieze gezichten een super vrolijk meisje tegenover me in de wipstoel die haar hapje maar wat graag wou hebben ook vandaag ging het weer goed zonder krampen etc. misschien drinkt nooya zo onregelmatig omdat ze net als mijn meid te weinig tijd heeft om te verwerken?? alys drinkt wel op redelijk vaste tijden op dit moment is haar schema

8 uur 200 cc
10.30 fruithapje ( 3 hapjes )
13.00 200cc
18.00 200cc
22.00 200cc

las dat nooya 6 voedingen krijgt is dit misschien niet een beetje teveel voor d'r?? anders zou je een keer 5 voedingen moeten proberen met iets meer voeding?? misschien dat helpt voor nooya haar vaste tijden? of had je dat al geprobeerd.

hoop dat er iets tussen zit wat je kan proberen en anders wil ik je veel succes wensen..

heb je nooya trouwens met de introductie van rijstebloem eerst overdag gegeven of gewoon 's avonds??

liefs....

Hoi
zo 4 voedingen is wel lekker zeg. Zo ben je veel minder met voeding bezig heb ik t idee. Ze drinkt volgens mij ook best boven gemiddeld met die 200cc per keer, dus misschien inderdaad meer tijd nodig om te verwerken.
Ik heb nooya voor t eerst gewoon s'avonds rijstebloem gegeven. Ik heb nu na de 4e dag wel t idee dat haar darmpjes een beetje moeten wennen, veel scheetjes maar niet ernstig. de darmpjes zullen er toch aan moeten wennen denk ik. Ze heeft net bijna 170 cc binnen 4 min opgedronken met 5 schepjes voeding, 150 water en drie eetlepels rijstebloem. ze vind het echt lekker geloof ik.
Maar over die 6 keer per dag...ze huilt echt om eten na de 3 a 4 uur dus ze wil echt die 6 keer hebben. ze drinkt dan dus ongeveer 120 per x. behalve nu de avonden wil ze meer voor t slapen gaan. ben benieuwd of ze vanacht dan wel doorslaapt. Maar nooya drinkt denk ik gewoon wat aan de weinige kant. niet zo hongerig misschien. Ik denk dat ze over een tijdje gewoon langzaam aan meer tijd tussen de voeding gaan doet en weer meer gaat drinken.
Ik moet haar trouwens voor de laatste voeding wel altijd wakker maken. maar dat is bij veel kindjes geloof ik.
Leuk dat fruithapje geven! Ik denk dat wij volgende week ook een paar hapjes wortel gaan proberen. Ben benieuwd hoor.

Groetjes,

Marloes

hoi,

als ik het zo lees komen ze ongeveer op hetzelfde uit alleen nooya drinkt het in 6x en alys in 4x is denk ik toch verschillend per kindje ze geeft het zelf wel aan en anders kom je er zelf wel achter. ik moest alys ook altijd wakker maken voor de laatste voeding en tegenwoordig nog steeds dus niets om je druk over te maken. ik ben inplaats van wortel begonnen met mango hapje maar dat maakt geen verschil. ik zou nooya gewoon lekker die 6 voedingen geven als ze daar tevreden mee is..

mag ik vragen welke fles of speen jij gebruikt voor de papfles? heb zelf namelijk een nuby maar ben bang dat het niet door het gaatje heen kan dus heb een speen voor die fles gehaald voor 6 mnd+ want nu heb ik 0 mnd+ er zit verder geen tussen weg in maar ben bang dat als ik een andere fles pak dat ze hem dan weigert of juist haar andere flessen gaat weigeren.

zit er ook over te denken om de rijstebloem in de ochtend te geven want de laatste fles drinkt ze meestal niet leeg om 22.00 maar slaapt wel door tot half 9 in de ochtend dan is het etenstijd en heeft ze eigenlijk niet genoeg aan die 200cc dus denk dat ik dan de eerste fles maar met rijstebloem geef. wat denk jij??

groetjes non

Hoi,
Het bobbeltje blijkt een cycste te zijn. Hoef er niks aan te doen tot ik er last van krijg. Gelukkig niks ernstigs.
Ik heb flessen van difrax dus heb een difrax speen L gekocht voor de pap. Maar met de drie schepjes die ik er in doe is de pap niet echt heel dik dus kan t ook wel met een M speen. Maar er bestaan ook speciale papspenen. Dan heb je niet een bepaalde maat maar heet het gewoon papspeen, die zijn meestal ook in de vieze bruine kleur zag ik. Zijn wat stugger denk ik. Maar een grotere maat van t merk fles wat je hebt kan ook prima denk ik hoor. gewoon een beetje uitvogellen.
Ik zou inderdaad de papfles dan op een ander tijdstip geven, als ze toch al zonder doorslaapt...het gaat er vooral om begreep ik dat ze wennen aan wat vaste voedsel zonder dat je er al allerlei potjes in propt. Je kunt de pap dus ook gedeeltelijk met een lepeltje doen... gewoon om te oefenen. goed voor de mondmotoriek. Maar jij geeft al hapjes uit potjes he? Moet je even kijken of je dat genoeg oefenen vind en of dat goed gaat... je kunt de rijstebloem ook laten vallen...Het is niet nodig qua voedingsstoffen ofzo..er zit niks in, behalve dan veel kalorieën.
Ben benieuwd hoe je t gaat doen. Dit is ook je eerste kindje toch?
Zeg ben jij ook lid van de aprilmama's hyve? Volgens mij zag ik je naam daar voorbij komen of niet?
Groetjes,
Marloes

Hoi,
Het bobbeltje blijkt een cycste te zijn. Hoef er niks aan te doen tot ik er last van krijg. Gelukkig niks ernstigs.
Ik heb flessen van difrax dus heb een difrax speen L gekocht voor de pap. Maar met de drie schepjes die ik er in doe is de pap niet echt heel dik dus kan t ook wel met een M speen. Maar er bestaan ook speciale papspenen. Dan heb je niet een bepaalde maat maar heet het gewoon papspeen, die zijn meestal ook in de vieze bruine kleur zag ik. Zijn wat stugger denk ik. Maar een grotere maat van t merk fles wat je hebt kan ook prima denk ik hoor. gewoon een beetje uitvogellen.
Ik zou inderdaad de papfles dan op een ander tijdstip geven, als ze toch al zonder doorslaapt...het gaat er vooral om begreep ik dat ze wennen aan wat vaste voedsel zonder dat je er al allerlei potjes in propt. Je kunt de pap dus ook gedeeltelijk met een lepeltje doen... gewoon om te oefenen. goed voor de mondmotoriek. Maar jij geeft al hapjes uit potjes he? Moet je even kijken of je dat genoeg oefenen vind en of dat goed gaat... je kunt de rijstebloem ook laten vallen...Het is niet nodig qua voedingsstoffen ofzo..er zit niks in, behalve dan veel kalorieën.
Ben benieuwd hoe je t gaat doen. Dit is ook je eerste kindje toch?
Zeg ben jij ook lid van de aprilmama's hyve? Volgens mij zag ik je naam daar voorbij komen of niet?
Groetjes,

Terug
Bovenaan